• پنجشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403031006968
  • خبرنگار : 71612

لوموند: ماکرون درپی تشکیل ائتلاف اروپایی از مربیان نظامی در اوکراین است

لوموند: ماکرون درپی تشکیل ائتلاف اروپایی از مربیان نظامی در اوکراین است

لوموند در گزارشی اعلام کرد: مقام‌های فرانسوی به دنبال ایجاد ائتلافی از کشورهای مایل برای آموزش نیروهای اوکراینی هستند.

به گزارش ایسنا، ایده این است که در ابتدا چند ده متخصص اعزام شوند تا نیازهای آموزشی را شناسایی کنند. سپس یک ماموریت سخت با چند صد سرباز اجرا شود. صحبت از آموزش مین زدایی یا حتی، همانطور که از طرف فرانسوی انتظار می رود، آموزش سربازان تیپ موتوری جدید است.

آلمان همچنان در مورد اعزام پرسنل نظامی از جمله مربیان به اوکراین بسیار محتاط است، احتمالاً چندین کشور به ائتلاف ملحق خواهند شد.

وزیر امور خارجه لیتوانی در اواسط ماه مه گفت لیتوانی آماده پیوستن به ائتلافی است که سربازان را در اوکراین آموزش می‌دهد. به گفته منابع بالتیک انگلیس نیز می تواند به چنین ابتکاری علاقه مند باشد.

برخی منابع به لوموند گفته‌اند رایزنی‌ها در مورد این موضوع باید در روزهای آینده تسریع شود تا ماکرون بتواند در سفر زلنسکی به فرانسه در ۶ و ۷ ژوئن بیانیه‌ای ارائه دهد. قرار است رئیس‌جمهور اوکراین در هشتادمین سالگرد نبرد نرماندی مهمان الیزه باشد.

ماکرون پس از آن می‌تواند خطوط کلی چنین ابتکاری را فاش کند، سه ماه و نیم پس از تایید عدم ارسال نیروهای کمکی غربی به خاک اوکراین. این موضوع از جمله مباحث مورد گفتگو میان ماکرون و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، در حاشیه نشست شورای وزیران فرانسه-آلمان، در قلعه مسبرگ، در شمال برلین بود.

امانوئل ماکرون به شولتس گفت: «من عادت ندارم درباره شایعات یا تصمیماتی که ممکن است اتفاق بیفتد، اظهار نظر کنم.»

پس از کنفرانسی که به میزبانی پاریس در مورد اوکراین در ۲۶ فوریه برگزار شد، ماکرون گفت که رهبران غربی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین گفتگو کرده‌اند و اگرچه در این زمینه اجماع حاصل نشده است، اما نمی‌توان چیزی را رد کرد. برخی از کشورهای اتحادیه اروپا با چنین طرح هایی مخالفت کردند.

کشورهای غربی از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کمک های نظامی و مالی گسترده‌ای را به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین به طور مداوم نسبت به ادامه تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که این امر منجر به تشدید بیشتر درگیری‌ها خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha