• پنجشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403031006647
  • خبرنگار : 50455

اختتامیه اولین جشنواره ملی فرهنگی- هنری مستوره برگزار شد

اختتامیه اولین جشنواره ملی فرهنگی- هنری مستوره برگزار شد

ایسنا/قم اختتامیه اولین جشنواره ملی فرهنگی- هنری مستوره با حضور عرفان خسرویان، ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای؛ مریم عرب نژاد، مدیرکل امور بانوان استانداری، محمدرضا جلیلی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان قم شامگاه گذشته ۹ خردادماه برگزار شد.

این جشنواره که روز ولادت پر خیر و برکت حضرت معصومه(س) و روز دختر با محورهایی همچون: شخصیت حضرت معصومه(س) به عنوان الگوی برتر، نقش دانشجویان در حوزه عفاف و حجاب اسلامی، پوشش اصیل ایرانی- اسـلامی، قم محور گردشگری مذهبی و پایتخت معنوی ایران، شروع به فعالیت کرد، در ده رشته هنری بیش از ۱۳۵۰ اثر هنری از دانشگاه‌های کل کشور در حوزه زیست عفیفانه و پوشش اسلامی دریافت کرد که ۵۵۰ اثر در حوزه مد و لباس اسلامی بود.

در این مراسم عرفان خسرویان، ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: جشنوره مستوره فرصت مناسبی برای شناخت بیشتر ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان بانوی ممتاز دینی و اسوه زنان ایرانی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: دشمنان فرهنگی ما در خصوص مباحث مرتبط با عفاف و حجاب طراحی‌های متنوعی کرده‌اند، اما فعالیت‌های فرهنگی همچون جشنواره مستوره می‌تواند کمک کند به اینکه بیش از پیش فرهنگ فاخر ایرانی اسلامی را در بین دختران این سرزمین نهادینه کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: ملت ایران با تاب آوری در برابر مصائبی همچون شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه ایشان و با صبر و استقامت مسیر پیشرفت و توسعه را لحظه‌ای متوقف نکردند و امیدواریم ملت ایران پر صلابت مثل چهار دهه گذشته حوادث و طوفان‌های مختلف را پشت سر گذارد.

در این مراسم دکتر فاضلی دبیر اجرایی جشنواره اظهار کرد: این جشنواره با سر لوحه قرار دادن  بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کار فرهنگی، ضرورت شناخت هرچه بیشتر حضرت معصومه(س) و نیاز کشور به آموزش‌های مهارتی برگزار شد.

وی افزود: در جشنواره مستوره با زبان هنر به معرفی هرچه بهتر حضرت معصومه به عنوان الگوی برتر زنان پرداخته شد و در کنار این هدف والا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط اساتید خبره کشوری سعی در افزایش مهارت دانشجویان داشت.

اختتامیه اولین جشنواره ملی فرهنگی- هنری مستوره برگزار شد

اختتامیه اولین جشنواره ملی فرهنگی- هنری مستوره برگزار شد

اختتامیه اولین جشنواره ملی فرهنگی- هنری مستوره برگزار شد

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha