• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403030906586
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

اخبار پلیس

کشف بیش از ۲هزار لیتر سوخت قاچاق در چاراویماق

کشف بیش از ۲هزار لیتر سوخت قاچاق در چاراویماق

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی شهرستان چاراویماق از کشف بیش از ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ فرامرز بابایاری در تشریح این خبر گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران آگاهی حین کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از وانت نیسان توقیف شده، مقدار ۲هزار و ۳۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت که فاقد هرگونه مجوز قانونی برای حمل بود کشف شد.

سرهنگ بابایاری خاطرنشان کرد: برابر نظریه کارشناسان امر، ارزش ریالی کالاهای مکشوفه یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال برآورد و یک نفر متهم در این زمینه دستگیر شد.

این مقام انتظامی در پایان گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار پلیس قرار دارد و مردم عزیز در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، حتما با پلیس ۱۱۰تماس داشته باشند.

کشف ۵ دستگاه موتور سیکلت سرقتی و دستگیری سارق در عجب شیر

فرمانده انتظامی عجب شیر از کشف ۵ دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگیری سارق خبر داد.

 سرهنگ سهراب شفقی در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع سرقت موتورسیکلت در سطح حوزه استحفاظی شهرستان، بررسی موضوع برای شناسایی و دستگیری عامل و یا عاملان این سرقت در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام کار دقیق پلیسی و تحقیقات میدانی در نهایت سارق موتورسیکلت شناسایی و متهم در انباری دامداری به طور ماهرانه در زیر کاه موتورسیکلت های مسروقه را نگهداری می کرد که ماموران انتظامی کلانتری از کشف ۵ دستگاه موتورسیکلت سرقتی شدند.

سرهنگ شفقی تصریح کرد: ماموران پس از شناسایی مالباختگان با هماهنگی مرجع قضایی وسائط نقلیه کشف شده را به مالکان تحویل دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان عجب شیر با اشاره به رعایت نکات ایمنی و نصب سیستم های بازدارنده بر روی وسائط نقلیه، به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنید.

دستگیری سارق حرفه‌ای در مراغه

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از دستگیری سارق حرفه‌ای خانه با کشف ۱۲ فقره سرقت منزل خبر داد.

سرهنگ توحید فارسی در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان، بررسی موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با تلاش بی وقفه و با انجام اقدامات فنی و پلیس و با تحقیقات تخصصی، یک سارق حرفه‌ای را در یکی از معابر شهر شناسایی و دستگیر و در بازرسی بدنی مقادیر قابل توجهی طلاجات مسروقه از وی کشف و برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی منتقل شد.

وی ادامه داد: در بررسی‌های فنی بعمل آمده متهم در مواجهه با دلایل، مدارک و مستندات موجود به ۱۲ فقره سرقت منزل با همدستی یک نفر مالخر اعتراف و در یک عملیات غافلگیرانه مالخر نیز دستگیر و از مخفیگاه آنها اقلام مسروقه قابل توجهی از قبیل: چرخ خیاطی، انواع موبایل، کامپیوتر، و انواع لوازم خانگی و ... کشف شد.

سرهنگ فارسی با بیان اینکه ارزش اقلام مسروقه بیش از ۲ میلیارد ریال می باشد تصریح کرد: متهمین پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی در پایان از شهروندان خواست تا همواره به هشدارهای پلیسی توجه کرده و در صورت امکان، از نگهداری وجه نقد و دیگر اشیاء با ارزش و قیمتی همچون طلاجات در منازلشان خودداری کنند و با نصب دوربین و سایر وسایل ایمنی محل سکونت خود را افزایش دهند.

کشف البسه خارجی قاچاق در بناب

فرمانده انتظامی شهرستان بناب از کشف ۴۸۵ ثوب البسه زنانه خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ رحمان عبدی در تشریح این خبر گفت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و یگان امداد شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محور یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه سواری پژو پارس مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودروی توقیفی،تعداد ۴۸۵ ثوب البسه خارجی زنانه قاچاق کشف شد،افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالای مکشوفه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، با اشاره به اینکه در این راستا یک دستگاه سواری پژوپارس توقیف و یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، تصریح کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا محوری ترین برنامه فراجا به شمار می‌آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha