• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403030906495
  • خبرنگار : 50616

نام پزشک آملی به عنوان نخستین فاتح مازندرانی بام جهان ثبت شد

نام پزشک آملی به عنوان نخستین فاتح مازندرانی بام جهان ثبت شد

ایسنا/مازندران دکتر «آتوسا معنوی» پزشک متخصص زنان و زایمان شهرستان آمل با صعود به قله اورست، عنوان نخستین فاتح مازندرانی مرتفع‌ترین قله جهان با ارتفاع ۸۸۴۸ متری را نیز به نام خود ثبت کرد.

آتوسا معنوی پزشک متعهد آملی که نیمه دوم فروردین ماه امسال به همراه یک گروه با تجربه بین‌المللی صعود خود را به قله اورست شروع کرده بود، پس از حدود ۴۵ روز موفق به صعود بام جهان واهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر فراز این قله شد.

آیین استقبال از فاتح اورست، با حضور رییس، کارکنان بیمارستان شمال آمل و رییس هیات کوهنوردی وصعودهای ورزشی و نیز همنوردان او باشکوه و به یادماندنی برگزار شد.

آتوسا معنوی ۵۵ ساله که پزشک متخصص زنان وزایمان درشهرستان آمل است، در بیش از یک دهه گذشته به صورت حرفه‌ای، موفق به صعود قله‌های مرتفع داخلی وحتی خارج از کشور شد.

این کوهنورد آملی حدود دو سال گذشته نیز به قله بیش از ۸ هزارمتری ماناسلو درکشور نپال یکی از هشت قلل مرتفع جهان صعود کرده بود.

دکتر معنوی با صعود به قله اورست، عنوان نخستین کوهنورد مازندرانی که موفق به صعود قله اورست و بام جهان شده بود را نیز به نام خود ثبت کرد.

 صعود بام جهان تقدیم به ملت ایران

این کوهنورد آملی در حاشیه آیین استقبالش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص صعودش به قله اورست گفت، صعود خیلی سختی بود، اما همنوردانی که در این صعود حضور داشتند، باعث انگیزه برای طی کردن مسیر وصعود به قله شد.

آتوسا معنوی افزود: خوشحالم که به عنوان یک زن ایرانی موفق به صعود قله اورست بام جهان شدم و این صعود را به ملت همیشه پر افتخار ایران تقدیم می‌کنم.

وی ادامه داد، حدود یک ماه برای رسیدن به قله و عادی شدن شرایط بدنی با محیط در ارتفاع بیش از ۵ تا ۶ هزارمتری حضور داشتیم و با این وضعیت و سختی‌ها به لحاظ جسمی وارد شده بود، اما برای رسیدن به هدفم، دست از تلاش نکشیدم و با امید زیاد قله را فتح کردم.

این کوهنورد آملی گفت، با وجود سختی‌های زیاد در مسیر که واقعا یک کوهنورد هرچقدر حرفه‌ای هم باشد، با جان خود بازی می‌کند، امید را از دست ندادم و از مردم نیز می‌خواهم در رسیدن به هدفشان استوار وثابت قدم باشند وهیچ وقت از تلاششان دست نکشند.

 رکورد صعود به اورست در مازندران شکسته شد

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان آمل نیز گفت، اقدام دکتر«آتوسا معنوی» درصعود به قله اورست واقعا ستودنی بود، چرا که به عنوان یک پزشک و کوهنورد توانست عنوان نخستین کوهنورد مازندرانی که موفق به صعود قله اورست می‌شود، را به نام خود ثبت کند.

محمدعلی فلاح افزود: ارزش صعود این کوهنورد به قله اورست، برابری با نشان طلای مسابقات جهانی دارد وازاین بابت این افتخارافرینی برای ورزش کوهنوردی شهرستان آمل و مازندران به دست آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۰ ۰۰:۵۲

خانم معنوی لایق بهترینهاست هم ازنظرعلم پزشکی هم خوش اخلاق بودنشان حدود 24سال میشناسمشون وپزشکم هستن واقعا نمونه هست انشالله موفق ترین باشن درتمام مراحل زندگیشون

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۰ ۰۶:۴۸

دمت گرم انشالله همیشه موفق باشید پرچم املی ها همیشه بالاست

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۳۵

دختر شجاع و قشنگ باعث افتخاری

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۰ ۲۰:۲۱

باعث افتخار جامعه علوم پزشکی کشور

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۰ ۲۱:۳۴

پزشک متخصص ورزشکار،دمت گرم ای ولله حسابی

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۰ ۲۱:۵۴

موفق و پیروز باشید تبریک میگم

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۱ ۰۵:۳۸

باعث افتخار هست که یک خانم توانست قله اورست را که افراد زیادی از حرفه ای های جهان را به کام مرگ فرو برد را فتح کند باید تقدیر گردد

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۱ ۰۸:۱۳

خیلی خوشحال شدم باعث افتخار ایرانیان هست تلاش و کوشش باعث موفقیت هست درس بزرگی هست برای همه مردم ایران .

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۱ ۰۸:۴۳

امیدوارم که درتمام مراحل‌ زندگی پیروزباشی.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۱ ۰۸:۵۰

مازندران پرچم توبالا درود به زنان پرتلاش کشورم ایران

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۱ ۰۹:۱۵

سلام. خانم دکتر معنوی یک پزشک متخصص خوب و خوشنام در شهر آمل هستند و یک ورزشکار باانگیزه در کوهنوردی، خدا حفظشان کند.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۱ ۰۹:۴۱

ایشون آملی و مازندرانی نیستن. تهرانی هستن. اما حدود ۳۰ سال هست که در آمل طبابت میکنن. در کل باعث افتخارن

avatar

علوم پزشکی مازندران مایع افتخار است که همکار متخصص به بالاترین قعله جهان اوررست فتح کند به شهرستان آمل تبریک وسربلند باشند

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۱ ۱۰:۴۶

مازندران تو هر رشته ورزشی و علمی برای ایران افتخار آفرینی میکنه

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۱ ۱۰:۴۶

مازندران تو هر رشته ورزشی و علمی برای ایران افتخار آفرینی میکنه

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۲ ۰۱:۲۴

باعث سربلندی تمام زنان آملی وهم چنین ایران