• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403030906052
  • خبرنگار : 71603

تسخیر ساختمان دانشگاه منچستر توسط دانشجویان حامی فلسطین

تسخیر ساختمان دانشگاه منچستر توسط دانشجویان حامی فلسطین

دانشجویان دانشگاه منچستر در اقدامی شجاعانه پرچم بزرگ فلسطین را به یکی از ساختمان‌های دانشگاه نصب کردند و آن ساختمان را تسخیر کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، در راستای بمباران رفح توسط رژیم صهیونیستی و تداوم اعتراضات دانشجویان سراسر جهان علیه این رژیم، گروهی از دانشجویان معترض دانشگاه منچستر یکی از ساختمان های این دانشگاه به تسخیر خود درآورند و موجب شدند برگزاری امتحانات دانشگاه مختل شود.

سخنگوی دانشگاه منچستر گفت که این گروه درخواست ترک دانشگاه که به دلیل "خطرات قابل توجه برای سلامتی و ایمنی آنها" داده شده بود را رد کردند و دانشگاه اکنون در حال فعال کردن برنامه های اضطراری آزمون است.

این گروه از دانشجویان معترض از دانشگاه می‌خواهد که قول دهد علیه فعالان دانشجویی  برخورد انضباطی صورت نگیرد و راه های مذاکرات را باز کند.

در بیانیه دانشجویانی که ساختمان دانشگاه را تسخیر کرده اند، آمده است: «ما ساختمان "ویتورث"( Whitworth) را گرفته ایم تا فشار خود بر دانشگاه برای پایان دادن به روابط خود با نسل کشی در فلسطین را افزایش دهیم. ما کنترل کامل این ساختمان را داریم که قرار است هفته آینده صدها دانشجو در آن امتحان دهند. تا زمانی که دانشگاه متعهد نشود هیچ دانشجوی معترضی را تنبیه نکند و در مورد سایر مطالبات وارد مذاکره نشود، از آنجا خارج نخواهیم شد.

تسخیر ساختمان دانشگاه منچستر توسط دانشجویان حامی فلسطین

دانشجویان معترض دانشگاه منچستر از دانشگاه می خواهند تا به همکاری خود با "بی‌ای‌ئی سیستمز پی‌ال‌سی"  (BAE Systems plc )، شرکت صنایع دفاعی و هوافضایی بریتانیایی، دانشگاه تل آویو و دانشگاه عبری اورشلیم پایان دهد و سیاستی اتخاذ کند که اطمینان حاصل شود همه تحقیقات اخلاقی هستند و به تحقیقات تسلیحاتی کمک نمی کنند. 

اردوی مقاومت برای فلسطین در دانشگاه منچستر تنها یکی از تظاهرات بسیاری است که در سراسر بریتانیا در حال برگزاری است.

این دانشجویان معترض گفته اند که اردوگاه آنها بیش از ۲۵ روز ادامه دارد و بیش از ۵۰۰ دانشجو و اعضای جامعه را از سراسر منچستر گرد هم آورده است.

تسخیر ساختمان دانشگاه منچستر توسط دانشجویان حامی فلسطین

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha