• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403030906024
  • خبرنگار : 71443

رفح؛ نه سرپناهی هست، نه زندگی و نه آینده‌ای

رفح؛ نه سرپناهی هست، نه زندگی و نه آینده‌ای

در بحبوحه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، فلسطینی‌های آواره در رفح سردرگم شده‌اند و نمی‌دانند که دیگر کجا باید بروند. نه سرپناهی وجود دارد، نه زندگی و نه آینده‌ای.

به گزارش ایسنا، در این شرایط ناگواری که صهیونیست‌ها عامل ایجاد آن هستند، یک فلسطینی در گفت‌وگو با شبکه‌ سی‌ان‌ان وضعیت آوارگان را این گونه توصیف کرد: «نه سرپناهی وجود دارد، نه زندگی و نه آینده‌ای.»

آوارگان فلسطینی در پی حملات مرگبار رژیم صهیونیستی در جنوب غزه در تلاش برای دور شدن از این منطقه هستند اما آنها نمی‌دانند باید به کجا بروند. برخی از آنها در گفت‌وگو با یکی از کارکنان شبکه سی‌ان‌ان در خان یونس گفتند که نمی‌دانند کجا باید بروند. برخی سعی داشتند به سمت شمال حرکت کرده و به دیرالبلح در مرکز غزه برسند.

ویدیویی منتشر شده از آنها تصاویری از تشک‌ها، تخته‌های چوبی، صندلی‌ها و وسایل مختلف دیگر را نشان می‌دهد که روی وسایل نقلیه و گاری‌ها انباشته شده‌اند.

«انصار مهدی» با بیان اینکه چهار بار آواره شده است، گفت: «آنچه اکنون در حال رخ دادن است، چه در رفح، چه در خان یونس یا به‌طور کلی در غزه، آوارگی فاجعه‌بار مردم است. نه سرپناهی وجود دارد، نه زندگی، نه آینده‌ای. آوارگی نفرت‌انگیز است. وقتی مردم از مکانی به مکان دیگر نقل مکان می‌کنند، یعنی می‌خواهند زندگی کنند. آنها به پول نیاز دارند. پس‌انداز خود را از دست داده‌اند. آنها به ما گفتند که از شمال به جنوب برویم. ما همان کار را انجام دادیم. در چادرها در شرایط افتضاحی ماندیم. هیچ کلمه‌ای نمی‌تواند آنچه را که ما از سر گذرانده‌ایم، توصیف کند.»

رفح؛ نه سرپناهی هست، نه زندگی و نه آینده‌ای
آوارگان رفح

یک فلسطینی دیگر گفت: «دیگر کجا می‌توانیم برویم؟ جابجایی بعدی کجا خواهد بود؟»

به گزارش سی‌ان‌ان، جاده‌های پر شده با خیمه‌ها و انبوه زباله‌ها، مملو از مردم و وسایل نقلیه‌ای است که در جستجوی فضاهای خالی حرکت می‌کنند. حملات اخیر رژیم صهیونیستی در رفح، مردم آواره را مجبور به فرار دوباره کرده است.

به گفته مقامات فلسطینی، بیش از ۲۲ نفر در حملات اسرائیل به دو اردوگاه در روز سه‌شنبه کشته شدند. همچنین دست‌کم ۴۵ فلسطینی در جریان حملات شامگاه یکشنبه به کمپ آوارگان در رفح به شهادت رسیدند. با این حال، ارتش رژیم صهیونیستی حمله به منطقه بشردوستانه در المواصی را تکذیب کرد و در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان مدعی شد که برخلاف گزارش‌های چند ساعت اخیر، ارتش صهیونیستی به منطقه امن در المواسی حمله نکرده است!

رفح؛ نه سرپناهی هست، نه زندگی و نه آینده‌ای
آوارگان رفح

در بحبوحه تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، گروه آمریکایی «آشپزخانه مرکزی جهانی» هم اعلام کرد فعالیت اصلی این نهاد در رفح را به دلیل حملات مداوم صهیونیست‌ها متوقف می‌کند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد: در بحبوحه این حملات، آشپزخانه مرکزی جهانی اعلام کرد کار در آشپزخانه اصلی خود در رفح را به دلیل حملات مداوم اسرائیل متوقف می‌کند.

این سازمان افزود: خانواده‌های بی‌شماری در مواجهه با عملیات اسرائیل در رفح مجبور به فرار می‌شوند. حملات مداوم ما را مجبور کرده است تا کار در آشپزخانه اصلی خود در رفح را متوقف و بسیاری از آشپزخانه‌های محلی خود را نیز به شمال غزه منتقل کنیم.

آشپزخانه مرکزی جهانی همچنین وضعیت در غزه را وخیم توصیف و خاطرنشان کرد: اما تیم فلسطینی ما که همگی مستقیما تحت تأثیر جنگ قرار گرفته‌اند، هر روز برای حمایت از افراد نیازمند حاضر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha