• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403030905777
  • خبرنگار : 50201

کارشناس مسائل سیاسی:

حضرت امام(ره) حکمرانی مبتنی بر اسلام ناب را در جهان مطرح کردند

حضرت امام(ره) حکمرانی مبتنی بر اسلام ناب را در جهان مطرح کردند

ایسنا/مازندران کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه متاسفانه اندیشه‌های امام راحل مغفول مانده است،گفت: شهید رئیسی که شاگرد به حق امام و رهبری بودند در این عرصه دولت سازی اسلامی وارد شد و بخش عمده‌ای از منابع کشور را در مسیر استفاده بهینه از ظرفیت‌های داخل و به ویژه قشر جوان قرار داد.

جواد خسروی در گفت‌وگو با ایسنا،با اشاره به ابعاد شخصیتی امام راحل، اظهار کرد: یکی از اتفاقاتی که با ظهور حضرت امام (ره) در سطح جهانی افتاد ارائه یک الگوی مدیریت جامع و حکمرانی مبتنی بر اسلام ناب بوده است.

وی افزود: جهان بر اثر تحولات جنگ جهانی دوم به سمت یک اندیشه خاص غربی یعنی همان لیبرال دموکراسی سوق داده شد به گونه‌ای که با نظریه پردازی که انجام داده بودند جهان را در مسیر این اندیشه نهادینه کرده بودند و فهم جهان از آینده را تنها در اندیشه لیبرال  دموکراسی غرب می‌دانستند.

وی به نمونه‌هایی از این اندیشه اشاره کرد و گفت:از بسترهای اقتصادی که در سطح سازمان ملل چیده بودند تا موسسات تجاری، نظامی، فرهنگی و جشنواره‌های مختلف تلاششان بر این بود که جهانی سازی کنند و جهان را به سمت خود سوق دهند. 

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: امام راحل در سال ۵۷ انقلابی را بنیان نهاد که دقیقا در مقابل این اندیشه قرار گرفت و خدایی را به این بشر معرفی کرد که اجازه بردگی دیگری را نمی‌دهد.

خسروی با بیان اینکه انقلاب امام همان «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» بود، ادامه داد: البته شعار و مبنای اصلی انقلاب، استقلال و آزادی بود اما در بستر مردمی که معتقد به اسلامی باشند تا بتواند استقلال و آزادی را تامین کند.

وی یادآور شد: مردم به عنوان بنای اصلی ساختاری که امام راحل بوجود آورده بودند با محتوای دینی و ارزشی در مسیر استقلال و آزادی خودشان همراه شدند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این مطلب که استقلال و آزادی به عنوان هدف اصلی در بستر مردم و جمهوری با تکیه بر آیین اسلام آمد تا انسان را از همه بندهایی که نظام غربی بر بشر بسته بود آزاد کند،افزود: همه اتفاقاتی که علیه جمهوری اسلامی طی چند دهه گذشته روی داده است بر این است که انقلاب اسلامی در جهان تغییر نگاه ایجاد کرد.

خسروی خاطر نشان کرد: تا دیروز وقتی مردم ما شعار «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر می دادند خیلی ها می‌گفتند این شعارها را رها کنید و از مد افتاده است اما امروز اتفاقاتی که در اروپا و آمریکا حول محور غزه افتاده است به گونه‌ای است که فضای انقلابی تا حدی گسترش پیدا کرده است که تا اروپا و آمریکا و در دانشگاه‌ها، در حد اساتید و دانشجویان با زبان فارسی «مرگ با آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر می‌دهند.

وی همه این اتفاقات را ناشی از اقداماتی دانست که امام خمینی (ره) انجام دادند و مقام معظم رهبری نیز آنرا ادامه دادند و نامه‌ای که رهبر انقلاب به جوانان اروپایی دادند امروز نتیجه آنرا می‌بینید.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه فهم درست در وقایعی که درجهان و حتی اروپا و آمریکا در حال روی دادن است نتیجه این تفکرات است،یادآور شد: همه این اتفاقات در جایی است که انسانیت در حال قربانی شدن است.

خسروی متذکر شد: در نگاه داخلی هم امام با تکیه بر جوانان و نقش دادن بر جوانان خلاق، مومن و انقلابی داخل کشور فضا را به گونه‌ای پیش بردند که در جنگ هشت ساله این ظهور و بروز جوانان مرز و بوم را در مقابله با جهانی از تجهیزات نظامی می بینید که حتی یک وجب از این خاک را ندادند.

وی با ابراز تاسف از اینکه اندیشه‌های امام راحل مغفول مانده است،گفت: شهید رئیسی که شاگرد به حق امام و رهبری بودند در این عرصه‌ها وارد شدند و بخش عمده ای از کشور را در مسیر استفاده بهینه از ظرفیت‌های داخل و به ویژه قشر جوان قرار دادند.

خسروی تصریح کرد: مکتب شهید رئیسی به ما یاد داد که می‌شود با انتخاب رئیس جمهور کارآمد در مسیر اتفاقات خوب در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گام برداشت و امید است اندیشه و راه امام با تبعیت از مکتب شهید رئیسی بتواند به جایی برسد که چالش‌های موجود مبتنی بر نگاه درست انقلابی اسلامی حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha