• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403030805690
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان:

مدیران همانند رئیس جمهور شهید، سفرهای شهرستانی را ادامه دهند

مدیران همانند رئیس جمهور شهید، سفرهای شهرستانی را ادامه دهند

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، از مدیران استانی خواست همانند رئیس جمهور شهید سفرهای شهرستانی را ادامه دهند و در شهرها و بخش‌ها و روستاها حضور پیدا کنند و یادآور شد: کارهای تمام نشده زیادی داریم و باید بدون وقفه کار کنیم تا گره از مشکلات مردم باز شود.

اسدالله عباسی امروز، ۸ خردادماه در مراسم بزرگداشت شهادت آیت الله رئیسی و شهدای خدمت که در مسجد حجت بن الحسن العسگری(ع) چابکسر برگزار شد، با اشاره به تلاش های شبانه روزی رئیس جمهور، اظهار کرد: آیت الله رئیسی فراز و فرودهای دوران انقلاب را پشت سر گذاشته بود و سمت های مختلف را تجربه کرده بود، اما همواره روحیه ایمان و اخلاص و مردم داری و ولایتمداری خودش را حفظ کرده بود و برای رسیدگی به مشکلات مردم، شب و روز نمی شناخت و سرانجام در همین مسیر و در حین ماموریت به شهادت رسید و نه فقط ملت ایران، بلکه امت اسلام را داغدار کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای همسایه و مسلمان شهادت آیت الله رئیسی را به عنوان عزای عمومی اعلام کردند، افزود: این اقدام در عرف بین الملل سابقه ندارد و نشان دهنده جایگاه رئیس جمهور شهید ماست؛ بیش از ۷۰ کشور دنیا در رده های رئیس جمهور و نخست وزیر و وزیر و... با ملت ایران همدردی کردند.

استاندار گیلان با قدردانی از ملت ایران برای بزرگداشت شهدای خدمت در اقصی نقاط استان و کشور، تصریح کرد: رئیس جمهور و همراهان ایشان از جمله وزیر امور خارجه با کفایت و استاندار محبوب و امام جمعه مردمی و کادر پروازی، در مسیر خدمت جان خودشان را از دست دادند و به فرموده رهبر انقلاب، عروجی شهادت گونه داشتند.

عباسی ملت ایران را در حزن و اندوه از دست دادن رئیس جمهوری عزیز و مردمی و پر تلاش دانست و خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی خادم الرضا و ارادتمند ائمه اطهار(ع) بود و اخلاص در عمل داشت و همین ویژگی ها موجب نفوذ ایشان در قلب‌های مردم شده بود و لذا به عنوان عضو کوچک دولت سیزدهم، شاهد تواضع و فروتنی و مردم دوستی ایشان بودم.

وی با اشاره به مدیریت دولت سیزدهم در دوران کرونا، اضافه کرد: مردم شرایط دولت قبل را تجربه کرده بودند و روزانه با ۷۰۰ فوتی ناشی از کرونا مواجه بودیم، اما دولت سیزدهم روی کار آمد و یک ماه پس از تشکیل کابینه، موضوع کرونا و واکسن را پیگیری کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه همزمان با آغاز به کار دولت، مسئولیت مدیریت اجرایی استان را با افتخار پذیرفتم، گفت: دو ماه بعد از استاندار شدن، شاهد سفر استانی رئیس جمهور به گیلان بودیم و لذا با توجه به شرایط بهداشتی ناشی از کرونا، دیدار مردمی را برگزار نکردیم، اما ایشان امکان دریافت و رسیدگی به نامه های مردمی را فراهم کرده بود.

وی با اشاره به حضور رئیس جمهور در منطقه محروم سیاه اسطلخ رشت و پیاده روی در این منطقه و صحبت کردن با مردم، تاکید کرد: در سفر اول رئیس جمهور به گیلان، مصوبات خوبی در بخش های اشتغال و کشاورزی و صنعت و اقتصاد دریامحور و زیرساخت های استان داشتیم و قدم های بزرگی را برداشتیم.

عباسی با بیان اینکه رئیس جمهور برای رسیدگی به مشکلات مردم پشت میز ننشست و همواره در میدان بود، عنوان کرد: رئیس جمهور از استانداران می‌خواست با مردم باشند و به وعده ها عمل کنند و تاکید داشت که در صورت ایجاد محدودیت های اعتباری و اقلیمی و... با مردم صحبت کنیم و واقعیت‌ها را بگوییم.

استاندار گیلان عمر مدیریتی آیت الله رئیسی را کمتر از سه سال دانست و اضافه کرد: در دوران فراز و صعود بودیم و بسیاری از زیرساخت‌ها فراهم شده بود، اما این حادثه رخ داد و داغدار شدیم.

وی با اشاره به دیپلماسی عزتمندانه و مقتدرانه دولت سیزدهم در عرصه بین‌المللی، ادامه داد: دولت سیزدهم از دل تهدیدات امنیتی، روابط اقتصادی با کشورهای بزرگ همچون روسیه و چین را برقرار کرد و شاهد تقویت روابط با آفریقای جنوبی و آمریکای لاتین و کشورهای همسایه بودیم؛ آیت الله رئیسی برای رفع برخی از مسائل شخصا به کشورها سفر می‌کرد و حضور ایشان در مرز ایران و جمهوری آذربایجان نیز با هدف رفع تنش و تامین منافع ملی بود.

عباسی با بیان اینکه آیت الله رئیسی کشور و مردم را به خطر نیانداخت و به خاطر پایداری استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشور و برقراری روابط اقتصادی به آن منطقه مرزی سفر کرد، گفت: سفرهای خارجی رئیس جمهور تشریفاتی نبود و لذا شاهد داغدار شدن روسای جمهور کشورها و ارسال پیام های تسلیت، بعد از شهادت ایشان بودیم.

وی شعارهای راهبردی دولت را برگرفته از ارزش های دینی و انقلابی و در مسیر شهدا دانست و بیان کرد: شهدا حاضر و ناظر بر ما هستند و مدیران وظیفه دارند که ادامه دهنده راه شهدا باشند؛ روزی که دشمنان این کشور به دنبال نابودی ما بودند، شهدا قدم در عرصه دفاع نهادند و برای کشور و ملت عزت و آبرو و اقتدار آفریدند.

استاندار گیلان هدایت های پیامبرگونه امام راحل و رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری را عامل پیروزی نظام اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته دانست و افزود: اگرچه به دنبال شهادت رئیس جمهور، برخی منتظر به هم ریختن کشور بودند، اما پیام رهبر انقلاب اقتدار کشور را نشان داد؛ مقام معظم رهبری در پیام تسلیتشان از آیت الله رئیسی به عنوان عالم مجاهد عزیز و خستگی ناپذیر یاد کردند و ایشان را خادم مخلص ملت معرفی نمودند.

عباسی آیت الله رئیسی را شخصیتی مومن دانست که قرآن و آموزه‌های دینی را سرلوحه خویش قرار داده بود و متذکر شد: خداوند به رهروان مسیرش عزت می‌دهد و شهید رئیسی عزیز ملت شد؛ در واقع همه شهدا مسیر عزت را طی می‌کنند و ماندگار می‌شوند.

وی با اشاره به شرایط سخت تحریمی و کرونایی آغاز به کار دولت سیزدهم، عنوان کرد: در آن زمان با سررسید بیش از ۵۳۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و اسناد خزانه مواجه بودیم و استقراض بانکی دولت به ۵۴ همت رسیده بود و لذا همه پروژه‌های عمرانی متوقف شده بود، اما اکنون در جای جای کشور شاهد اجرای پروژه‌های عمرانی هستیم که دو پروژه بسیار مهم مربوط به گیلان است.

استاندار گیلان افتتاح راه آهن رشت - کاسپین را موجب اتصال کریدور شمال به جنوب دانست و تاکید کرد: عملیات اجرایی این پروژه متوقف شده بود، اما با سفر رئیس جمهور به گیلان، بهره برداری از این پروژه راهبردی در دستور کار قرار گرفت. قرار بر این بود که میزبان رئیس جمهور باشیم، اما تقدیر الهی اینگونه رقم خورد که از وجود رئیس جمهور مجاهد و فداکارمان محروم شویم.

وی با اشاره به قرار گرفتن معاون اول رئیس جمهور در راس اداره کشور بر اساس قانون اساسی و تایید رهبر انقلاب، خاطرنشان کرد: با همکاری روسای قوا، آماده برگزاری انتخابات در ۸ تیرماه می شویم. اگرچه همه ظرفیت ها را برای برگزاری انتخابات به کار خواهیم گرفت، اما از اجرای پروژه های عمرانی غافل نمی شویم و هیچگونه خللی در امور کشور و استان پیش نخواهد آمد و بیش از پیش برای انجام وظایف وقت می‌گذاریم.

عباسی تلاش شبانه روزی رئیس جمهور را به واسطه حجم کارهای بر زمین مانده دانست و تصریح کرد: متاسفانه در دولت قبل همه امور کشور را به برجام وصل کردند و دشمن ما را بازی داد و پروژه‌های ما به اتمام نرسید و شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی بودیم؛ این در حالی است که امروز نهضت احیای واحدهای تولیدی را دنبال می‌کنیم و ۹۰۰۰ واحد راکد در کشور احیا شده است.

وی احیای کارخانه پوشش رشت را یکی از اقدامات رئیس جمهور در جریان سفر به گیلان دانست و بیان کرد: اکنون این واحد تولیدی با ۳۵۰ کارگر فعال شده و زنجیره تولید را تکمیل کردیم.

استاندار گیلان به تاکید رئیس جمهور برای احصای میزان واردات، میزان مصرف و میزان تولید برنج اشاره کرد و ادامه داد: رئیس جمهور خواستار افزایش تولید محصولات کشاورزی و واردات به اندازه کسری بود؛ همچنین تقویت زنجیره ارزش و صنایع تبدیلی و بسته بندی در بخش‌های کشاورزی و آبزی پروری نیز در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

عباسی از افزایش سرمایه گذاری در بخش های صنایع تبدیلی متناسب با بازارهای هدف خبر داد و اضافه کرد: دولت سیزدهم در بخش بهداشت و درمان نیز اقدام به بیمه رایگان خدمات درمانی ۱۲ میلیون ایرانی کرد و شاهد تحت پوشش قرار گرفتن کودکان زیر هفت سال هستیم.

وی رفع ناترازی انرژی را یکی از رویکردهای دولت سیزدهم دانست و عنوان کرد: یک پروژه زیرساختی برق را در استان گیلان با سرمایه گذاری ۱۲۷۰ میلیارد تومانی افتتاح کردیم تا از خاموشی ها جلوگیری کند؛ در بخش آزادسازی سواحل نیز یک تحول رخ داد و مردم فرصت بهره مندی از ساحل و دریا را پیدا کردند؛ البته با کاهش ۷۵ درصدی غریق در سواحل استان مواجه شدیم که نشان دهنده برنامه ریزی دولت برای سواحل است.

استاندار گیلان از مدیران استانی خواست همانند رئیس جمهور شهید سفرهای شهرستانی را ادامه دهند و در شهرها و بخش ها و روستاها حضور پیدا کنند و یادآور شد: کارهای تمام نشده زیادی داریم و باید بدون وقفه کار کنیم تا گره از مشکلات مردم باز شود.

وی توجه به مردم به ویژه جوانان را رویکرد دولت سیزدهم دانست و اظهار کرد: راه رئیس جمهور را در بخش های داخلی و خارجی و اقتصاد دانش بنیان، کشاورزی و دریامحور و امور فرهنگی و اجتماعی ادامه می‌دهیم.

عباسی با بیان اینکه دشمنان شبانه روز به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی و امت اسلام هستند، تاکید کرد: در چنین شرایطی باید وحدت و همدلی و همبستگی خودمان را حفظ کنیم و خدمتگزار مردم باشیم، زیرا این مردم ۴۵ سال پای نظام ایستاده‌اند و ادامه دهنده راه شهدا بودند.

استاندار گیلان راه شهدا را راه آزادگی و ایستادگی و مقاومت و خدمت دانست و گفت: برای خدمت به مردم و تامین رفاه و معیشتشان و عمران و آبادانی این سرزمین از تمام ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد و جهاد تبیین عملکرد دولت را در دستور کار قرار می دهیم.

وی راه آهن رشت - کاسپین و خط ریلی رشت - آستارا را شاهرگ حیاتی استان و عامل ایجاد تحول اقتصادی در کشور دانست و بیان کرد: راه آهن رشت - کاسپین آماده افتتاح بوده و راه آهن رشت - آستارا که دغدغه رئیس جمهور و مورد تاکید رهبر انقلاب است، نیز پیگیری می‌شود و کارها را آغاز کردیم.

عباسی با بیان اینکه راه آهن رشت - آستارا اقتصاد منطقه آسیای میانه و قفقاز و اوراسیا را متحول می‌کند، افزود: با تکمیل این راه آهن می‌توانیم با دنیا ارتباط بگیریم و رشد اقتصادی کشور را محقق کنیم.

وی همچنین خواستار برگزاری مردمی انتخابات شد و تاکید کرد: در گیلان ۴۶ حوزه انتخابیه و بیش از ۲۶۸۰ شعبه اخذ رای داریم و امیدواریم که رئیس جمهور بعدی نیز روحیه مردمی و جهادی و انقلابی و ولایتمداری داشته باشد و در راه اعتلای آرمان های انقلاب و شهدا خدمت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha