• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403030805599
  • خبرنگار : 50175

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان:

۱۵ صندوق فعال خرد زنان روستایی در بروجرد وجود دارد

۱۵ صندوق فعال خرد زنان روستایی در بروجرد وجود دارد

ایسنا/لرستان مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ۱۵ صندوق فعال خرد زنان روستایی در شهرستان وجود دارد.

جواد گودرزی امروز (هشتم خردادماه) در جشنواره توانمندی‌ها و دستاوردهای صندوق‌های خرد زنان روستایی که در روستای دره صیدی بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: زنان روستایی نقش اساسی در تأمین رفاه، امنیت و توسعه اقتصادی خانواده و روستا ایفا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد کسب‌وکارهای کوچک با کارآفرینی و خوداشتغالی یکی از ‌زمینه‌های مشارکت زنان در جامعه روستایی است که صندوق‌های اعتبارات خرد بستر تحقق این هدف و سرعت بخشیدن به فرآیند سرمایه‌گذاری و توانمندسازی زنان روستایی بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: زنان حدود نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند و این قشر از جامعه با برخورداری از توانمندی‌ها و قابلیت‌های فراوان خود نقش مؤثری در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایفا می‌کنند.

گودرزی بیان کرد: زنان روستایی در سال‌های اخیر با بهره گیری از تسهیلات دولتی و ارتقای توانمندی و مهارت های خود در زمینه های مختلف، نقش خود را در بخش تجارت و اقتصاد جامعه پررنگ کرده و نشان داده اند که می توانند با مشارکت موثر در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه همگام با مردان در این عرصه ها ایفای نقش موثری داشته باشند.

وی ادامه داد: تشکیل صندوق اعتبارات خرد ضمن افزایش دسترسی زنان روستایی به منابع مالی و تسهیلات کم‌بهره، باعث توسعه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی، اعتماد به نفس و قدرت تصمیم‌گیری گروهی آن‌ها در جامعه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: هدف از برپایی جشنواره توانمندی زنان روستایی تحقق شعار سال و همچنین رونق بخشیدن به بازار اقتصادی و فعالیت‌های زنان روستایی در کنار مردان است.

گودرزی اظهار کرد: ۱۵ صندوق فعال خرد زنان روستایی در بروجرد وجود دارد که هشت صندوق آن در روستای دره صیدی تشکیل شده و ۱۲ صندوق از این تعداد از صندوق کارآفرین امید مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش اشترینان نیز سه صندوق در روستاهای (برکت‌آباد، ده ترکان و شهید بروجردی) وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha