• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403030805460
  • منبع : نمایندگی مازندران

سال گذشته ۷ همت قرارداد شرکت‌های دانش‌بنیان مشمول معافیت بیمه‌ای شد

سال گذشته ۷ همت قرارداد شرکت‌های دانش‌بنیان مشمول معافیت بیمه‌ای شد

ایسنا/مازندران مدیرکل حمایت و توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه ضریب حق بیمه برای شرکت‌های دانش‌بنیان صفر است، گفت: سال گذشته هفت همت قرارداد شرکت‌های دانش‌بنیان مشمول معافیت بیمه‌ای شدند.

مدیرکل حمایت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور امروز (هشتم خرداد ماه) در جلسه با شرکت‌های دانش‌بنیان در محل دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران، با بیان اینکه یکی از مسائل مورد توجه شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مندی از حمایت مالی است، اظهار کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات با آگاهی‌رسانی به طوری که نیاز به حمایت مالی نباشد، قابل حل است.

مهدی آل‌احمد با اشاره به اینکه موضوع دریافت اعتبار مالیاتی و حمایت مالیاتی همواره برای شرکت‌های دانش‌بنیان مورد سؤال است، افزود: ما بهره خوبی از حمایت‌ها در این موارد نبردیم.

وی با بیان اینکه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان قوانینی وضع شده است که در سال ۱۴۰۱ قانونی برای حمایت مستقل و بهتر از این شرکت‌ها ارائه شد، اظهار کرد: حمایت از شرکت‌ها در قالب  پرداخت تسهیلات، حمایت بلاعوض و ذیل قانون تفاهم و همکاری با سایر نهادهاست.

او بیان کرد: پرداخت تسهیلات از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق پژوهش و فناوری است.

آل‌احمد حمایت بلاعوض را از مراکز توانمندسازی معاونت علمی رئیس جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و کریدور صادرات مرکز تعاملات بین‌المللی دانست.

وی با بیان اینکه تمام شرکت‌های نوپا برای همه محصولات در مدت پنج سال مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند، افزود: شرکت‌های فناور و نوآور برای محصولات های‌تک تا سقف ۱۰میلیارد تومان مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند.

او درباره اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه صحبت کرد که همه شرکت‌ها اعم از دانش‌بنیان و غیر آن می‌توانند از آن بهره‌مند شوند و گفت: شرکت‌ها برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه، هزینه‌های نیروی انسانی، خرید مواد اولیه و ماشین‌آلات، همکاری فناورانه می‌توانند از این اعتبار برخوردار شوند.

آل‌احمد تنها بخش همکاری فناورانه را مختص شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و افزود: اعتبار سرمایه‌گذاری ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فناور و نوپاست.

وی ضریب حق‌ بیمه برای شرکت‌های دانش‌بنیان را صفر اعلام کرد و گفت: در امور گمرکی نیز برای چهار نوع واردات ماشین‌آلات، دستگاه‌های خط تولید، تجهیزات آزمایشگاهی و واردات مواد اولیه، معافیت حقوق ورودی شامل می‌شود.

او با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان برای کار تحقیق و توسعه یک‌بار در سال می‌توانند واردات کالا بدون انتقال ارز داشته باشند، بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با احراز سطح تجارت معادل یک‌ششم واحدهای تولیدی مشمول برخورداری از حداکثر تسهیلات گمرک خواهند بود.

آل‌احمد با بیان اینکه شرکت‌های دارای نیروی کاری که نزدیک به دوره سربازی است، می‌توانند از آن نیرو به‌عنوان امریه استفاده کنند، گفت: لازم است نیروی سرباز امریه چند ماه پیش از دوران خدمت، بیمه تامین اجتماعی داشته باشد.

وی افزود: شرکت‌های نوپا، نوآور و فناور به ترتیب می‌توانند دو نفر، سه نفر و پنج نفر نیروی سرباز امریه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، تیمی شامل بخش‌های مختلف معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با همکاری پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان مازندران و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، سفر کاری به مرکز استان داشتند که ۸ و ۹ خردادماه جلسات آموزشی و تخصصی با شرکت‌های دانش‌بنیان خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha