• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403030805365
  • خبرنگار : 71505

تایید گزارش حسابرسی شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران

تایید گزارش حسابرسی شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران

اعضای شورای شهر تهران با حداکثر آراء گزارش حسابرسی شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران را برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به تایید رساندند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهلمین جلسه علنی این شورا بررسی حسابرسی رسمی شورای شهر تهران درخصوص حسابرسی شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران برای سال‌های مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: تکالیفی در سال ۱۴۰۰ برای این شرکت مشخص کردیم که در سال ۱۴۰۱ نیز تکرار شده است. یکی از این تکالیف درخصوص زیان انباشته بود که باید اقدامات لازم در جهت حل و فصل آن صورت می‌گرفت چراکه موجب انحلال این شرکت می‌شد.

وی افزود: مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که این موضوع حل و فصل شده‌اند. همچنین این شرکت را مکلف کرده بودیم که در این دو سال شکایت‌هایی که توسط شرکت‌های امین حافظ و حافظان البرز و حافظین عدالت‌مدار مطرح شده را پیگیری و به نتیجه برساند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: برای سال ۱۴۰۱ این شرکت موظف شده بود تعیین تکلیف نهایی وضعیت مالیاتی خود را انجام دهد و تعیین تکلیف اقلام راکد سنواتی حساب‌های دریافتی و پرداختی صورت بگیرد. از سوی دیگر رعایت اساسنامه جدید و پیگیری الزامات اجرایی بودجه و تعیین تکلیف حساب‌های بانکی نیز از مواردی بود که این شرکت موظف شده بود ظرف مدت یک ماه اقدامات لازم آن را انجام و به شورای شهر تهران گزارش را ارائه کند.

رنجبریان مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران با حضور در صحن شورای شهر تهران در تشریح اقدامات این شرکت گفت: بحث زیان انباشته این شرکت با اعتباری که در سال ۱۴۰۱ داده شد مرتفع و این مشکل حل شده است.

وی افزود: عدم ثبت برخی هزینه‌ها که در سال ۱۴۰۱ انجام شده بود و در حقیقت گواهی انجام کار نشده بود، مرتفع شده است. در سال ۱۴۰۱ قراردادی مربوط به شرکتی در شهرداری منطقه ۱۲ مرتبط با بازار بود که به شرکت شهربان و حریم‌بان واگذار شد. در زمان واگذاری سه ماه این شرکت بلاتکلیف بود و در شرایطی بود که کار انجام می‌داد ولی قرارداد نداشت که با هماهنگی صورت گرفته اعتبار مربوطه را دریافت کردیم و توانستیم در انتهای سال مالی گواهی انجام کار را ثبت کنیم.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران ادامه داد: شرکت‌هایی بودند که با شرکت شهربان قرارداد داشتند و شکایت‌هایی را مطرح کرده بودند. با شرکت‌های امین حافظ، حافظان البرز و پیشتازان امنیت در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ جلسات مختلفی در کمیسیون ماده ۳۸ برگزار شد و خوشبختانه دو شرکت حافظان البرز و پیشتازان امنیت با هماهنگی‌ که صورت گرفت، شکایت خود را پس گرفتند و مشکل آنها حل شد؛ اما برای شرکت امین حافظ در کمیسیون ماده ۳۸ هنوز رأی‌گیری مربوط به آن انجام نشده و تکلیف ما را مشخص نکردند.

وی تاکید کرد: این شرکت اصل قراردادش با مناطق بوده و شرکت شهربان کارگزاری می‌گرفته که برخی پرداخت‌های این شرکت توسط مناطق انجام نشده؛ لذا ما هم مدعی رقم کارپردازی خود هستیم ولی اگر کمیسیون ماده ۳۸ تعیین تکلیف کند پرداخت‌ها را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران ادامه داد: مباحث مربوط به اساسنامه در سال ۹۵ از سوی اعضای شورا با اصلاحیه‌ای همراه بود که انضباط شهری نیز اضافه شد. در حال حاضر موضوعات مربوط به امضای سهامداران و ثبت شرکت انجام شده و فقط ثبت در شرکت‌های تجاری باقی مانده که انجام خواهد شد و موضوع حل و فصل می‌شود.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران نهایتاً پس از بحث و بررسی گزارش حسابرسی شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران را برای سال‌های مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به تصویب رساندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha