• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403030805355
  • خبرنگار : 71974

در نخستین همایش فریلنسری مطرح شد

هدف دانشگاه علم و فرهنگ توسعه اکوسیستم فریلنسری در کشور است

هدف دانشگاه علم و فرهنگ توسعه اکوسیستم فریلنسری در کشور است

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اینکه هر ایرانی می‌تواند یک فریلنسر باشد، گفت: افراد شاغل نیز می‌تواند کنار کار خود و در زمان آزاد فریلنسر نیز باشند، هدف دانشگاه علم و صنعت توسعه اکوسیستم فریلنسری در کشور است.

به گزارش ایسنا، اولین همایش آزادکاری (فریلنسری) با رویکرد توسعه اقتصاد دیجیتال و مشاغل آینده به همت دانشگاه علم و فرهنگ و حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری امروز در سالن‌ همایش دانشگاه علم و فرهنگ در حال برگزاری است. ترویج فرهنگ آزاد کاری فریلنسری به منظور توسعه اقتصاد دیجیتال کشور، شناسایی و بررسی اجزای زیست بوم و چالش‌های آزادکاری ایران جهت اجرایی شدن آیین نامه حمایت از آزادکاران و تعامل و انتقال تجربه میان فعالان این حوزه از اهداف اصلی این همایش یک روزه است.

سهیل دادخواه، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ در حاشیه این همایش و در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه همایش فریلنسری یا آزادکاری با هدف رویکرد توسعه اقتصاد دیجیتال  برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: فریلنسری یک نوع سبک زندگی جدید و رو به توسعه است که زندگی و مشاغل آینده را تحت تاثیر قرار داده است و در این همایش سعی شده با ترویج آن میان دانشجویان، مسئولان و کارفرمایان کشور ضمن جلب حمایت آنها کشور را از مواهب این سبک فعالیت منتفع کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اینکه کشورهای مانند پاکستان و هند در همسایگی ایران توانستند، پیشرفت محسوسی در این حوزه داشته باشند، بیان کرد: ایجاد اکوسیستم فریلنسری نقش مهمی در صادرات خدمات دارد، این حوزه به دلیل رشد و توسعه در جهان نقش مهمی در آینده اقتصاد دارد.

وی افزود: در خصوص ارزیابی از درآمدهای این بخش در اقتصاد هنوز تحقیق دقیقی صورت نگرفته‌ است؛ اما در این همایش ۲ مورد از شرکت‌های که در این همایش حضور داشتند نزدیک به یک میلیون نفر عضو دارند، با احتساب سایر ظرفیت‌های کشور می‌توان نتیجه گرفت ظرفیت عظیمی در کشور وجود دارد.

دادخواه با بیان اینکه هر ایرانی می‌تواند یک فریلنسر باشد، عنوان کرد: افراد شاغل نیز می‌تواند کنار کار خود و در زمان آزاد فریلنسر نیز باشند، هدف دانشگاه علم و صنعت توسعه اکوسیستم فریلنسری در کشور است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ بیان کرد: بحث آینده کاری مشاغل، روش ورود به بازار برای دریافت پروژه ور داخل و خارج، تیراژهای مورد نیاز برای موفق شدن در این مسیر و در یک جمله نحوه فریلسنری را بررسی خواهیم کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مدرسه فریلسنری در دانشگاه علم و فرهنگ بیان کرد: هدف این مدرسه توسعه اکوسیستم فریلنسری است و خوشبختانه با فراخوان دانشگاه تاکنون تعداد زیادی از اساتید و کارشناسان این بخش برای حضور در مدرسه اعلام آمادگی کردند و شبکه اجتماعی فریلنسری تشکل شده است.

دادخواه بیان کرد: با حمایتی که مسئولان و مدیران دانشگاه علم و فرهنگ داشتند، به دنبال برگزاری آزمایشی آموزش فریلنسری در دانشگاه علم و فرهنگ با همکاری بخش خصوصی در تابستان پیش‌رو هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha