• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403030805187
  • خبرنگار : 30057

ضرورت ارتقای ظرفیت شرکتهای حوزه ITبا حضور نخبگان/اثرگذاران فضای کاری مخاطب بنیاد نخبگان می‌شوند

ضرورت ارتقای ظرفیت شرکتهای حوزه ITبا حضور نخبگان/اثرگذاران فضای کاری مخاطب بنیاد نخبگان می‌شوند

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: در رویکرد جدید بنیاد، افرادی که در حوزه کاری خود اثرگذار باشند، مخاطب این نهاد تلقی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، یاسین کیخا در دومین رویداد تخصصی اشتغال و کار بزرگترین سرمایه هر کشور را نیروی انسانی دانست و افزود: بر این اساس بنیاد ملی نخبگان برای شناسایی و تشخیص و نخبه‌گزینی تشکیل شده است.

وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه با همت صندوق نوآوری و شکوفایی و بنیاد ملی استان تهران، اظهار کرد: در این رویداد اتفاق به هم رسانی نیروهای کیفی در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات رخ می‌دهد، ولی در دوره قبل همه افراد تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان حضور داشتند.

کیخا با بیان اینکه بین نخبگان و استعدادهای برتر تفاوت‌هایی وجود دارد، ادامه داد: نخبه کسی است که اثرگذار است؛ یعنی فردی که در حوزه تخصصی خود اثرگذاری مثبت داشته باشد، از این رو در رویکرد جدید ما در شناسایی نخبگان، افرادی که بیشترین اثرگذاری را در حوزه تخصصی خود داشته باشند و مسیر نوآوری و خلاقیت را هموار کنند، عضو این بنیاد تلقی می‌شوند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه از این به بعد افرادی که در حوزه کاری خود اثرگذار باشند، مخاطب این نهاد هستند، خاطر نشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان کنشگرانی در اقتصاد هستند که با موانع جنگیدند و مجموعه‌ای به نام شرکت‌های دانش بنیان را ایجاد کردند و ما به این موضوع معتقدیم نخبه‌ها می‌توانند نخبه‌پروری کنند و شرکت‌های دانش بنیان فضای بیشتری برای نخبه‌پروری دارند.

وی نگهداشت نیروی انسانی را از جمله ماموریت‌های بنیاد ذکر کرد و گفت: در حوزه فناوری اطلاعات نگهداشت نیروی انسانی بحرانی شده است، چرا که افراد در این شرکت‌ها وارد شده و بعد از فراگیری کار و تخصص از کشور مهاجرت می‌کنند؛ از این رو لازم است تعهد دو طرف از سوی کارفرما و کارجویان ایجاد شود.

کیخا یادآور شد: دغدغه بنیاد و معاونت علمی ریاست‌جمهوری و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان این است که ظرفیت شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات را با حضور نخبگان ارتقاء دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha