• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403030805182
  • منبع : نمایندگی کردستان

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کردستان:

آموزش ‌زنان‌ و دختران روستایی از اولویت‌های سوادآموزی است

آموزش ‌زنان‌ و دختران روستایی از اولویت‌های سوادآموزی است

ایسنا/کردستان معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کردستان، آموزش زنان و دختران روستایی را یکی از برنامه‌های دارای اولویت نهضت سوادآموزی بیان کرد و گفت: به دلیل عدم تحقق کامل حجم ابلاغی استان و شهرستان، برنامه‌ریزی برای پوشش کامل طرح در سال جاری نیاز است.

گلبهار خسروی، امروز، سه  شنبه(۸خردادماه) در بازدید از کلاس‌های سوادآموزی شهرستان سروآباد با تشکر از زحمات آموزش‌دهندگان، با سوادآموزان به گفت‌وگو پرداخت و از نزدیک در جریان روند کمی و کیفی آموزش قرار گرفت و توصیه‌های لازم را ارائه کرد.

وی در نشست با اعضای گروه بهبود کیفیت سوادآموزی سروآباد، از حمایت‌های مدیر آموزش‌ و پرورش و همراهی اعضای گروه بهبود کیفیت و اهتمام و زحمات کارشناسان و دست‌اندرکاران نهضت سوادآموزی شهرستان تشکر کرد و اهم اقدامات سوادآموزی استان در راستای برگزاری کلاس در سال ۱۴۰۲، پرداخت حق بیمه و گزینش آموزش‌دهندگان را تشریح کرد.

معاون سوادآموزی آموزش‌ و پرورش استان کردستان از انجام مکاتبات مختلف با فرمانداران و ارسال عملکرد سوادآموزی شهرستان‌ها در خصوص کلاس‌گذاری و پوشش حجم ابلاغی خبر داد و بیان کرد: انتظار می‌رود در جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی، موضوعاتی  مربوط به این حوزه مطرح و حمایت و پشتیبانی‌های لازم صورت گیرد.

وی آموزش زنان و دختران روستایی را یکی از برنامه‌های دارای اولویت نهضت سوادآموزی ذکر کرد و ادامه داد: به دلیل عدم تحقق کامل حجم ابلاغی استان و شهرستان، برنامه‌ریزی برای پوشش کامل طرح در سال جاری نیاز است.

خسروی، گروه بهبود کیفیت سوادآموزی را مسئول مستقیم اجرای برنامه‌های ابلاغی مطرح و اظهار کرد: برگزاری جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی باید به‌صورت منظم و فصلی برگزار شود و در این جلسات با مطالبه‌گری، مشارکت دستگاه‌ها در راستای اجرای برنامه‌ها جلب شود.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان کردستان از اجرای طرح‌های جدید در حوزه سوادآموزی از سال جاری با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های مردمی خبر داد و بیان کرد: انتظار داریم از ظرفیت شورای پشتیبانی در اجرای برنامه‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه بهره‌گیری از همکاری مدارس در راستای شناسایی و معرفی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان در زمان ثبت‌نام، برگزاری دقیق و سالم امتحانات و صحت و سلامت کار از دیگر توصیه‌های معاون سوادآموزی استان در این نشست بود.

محمد علی جهانی، مدیر آموزش و پرورش سروآباد در این نشست با اشاره به وضعیت شهرستان و بافت غالب روستایی، گفت: با توجه به شرایط موجود و آغاز کار مردم روستا در فصل بهار و تابستان، برگزاری کلاس‌های سوادآموزی و پیگیری اقدامات این حوزه با سختی‌هایی مواجه است و علیرغم مشکلات موجود، خوشبختانه وضعیت حضور آموزش‌دهندگان و سوادآموزان در کلاس‌ها تاکنون مطلوب و رضایت‌بخش بوده است.

وی با تأکید بر واقعی و کیفی بودن کلاس‌های سواد آموزی شهرستان، از نظارت مستمر و میدانی بر فرایند سواد آموزی خبر داد و گفت: متناسب با ساختار تشکیلاتی، پست‌های این حوزه تکمیل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha