طالب محمدی، برنامهریزی برای این سفرهای تربیتی را در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین مهم برشمرد و اظهار کرد: دانش آموزان دختر وپسر مدارس استثنایی در سطح شهرستان ها و مناطق استان در اردوهای یک روزه نشاط و شکوفایی با همراهی اولیاء خود شرکت کردند.
وی افزود: سفرهای تربیتی یکی از بهترین راهکارهای کشف و پرورش خلاقیت دانشآموزان و جزو بهترین و ماندگارترین خاطرات دانشآموزان در دوران تحصیل است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه اردوی مدرسه فرصتی عالی برای توسعه ی طیف وسیعی از مهارت های اجتماعی است، بیان کرد: بیشتر فعالیت ها در اردوهای مدارس به صورت گروهی و تیمی است که برای تقویت روابط دوستانه جدید با دانش آموزانی که کمتر می توانند ارتباط برقرار کنند، بسیار مفید و موثر است.
وی با اشاره به اینکه یکی از بسترهای مهم تربیتی اردوهای دانشآموزی است، برگزاری اردو را در شکلگیری شخصیت دانشآموزان مؤثر دانست و بیان کرد: ارتقای روحیه مشارکتجویی و کارگروهی، پذیرش نظم و قانونمندی و نیز آمادهسازی و توانمندسازی دانشآموزان از دیگر دستاوردهای اردوهای تربیتی است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تمرین زندگی مستقل از خانواده، تقویت روحیه جمع پذیری و قانون مندی، کسب تجربه در زمینههای مختلف اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و تقویت امید، نشاط وشادابی دانش آموزان با نیازهای ویژه را از اهداف دیگربرگزاری این برنامه برشمرد.
محمدی با اشاره به اهمیت فعالیتهای فرهنگی هنری در حفظ، تقویت، ارتقای سلامت روحی دانشآموزان با نیازهای ویژه و تأثیر این فعالیتها بر ارتقای سطح مهارتهای زندگی و پیشگیری از عوارض ناشی از معلولیت یادآور شد: دانشآموزان با نیازهای ویژه از استعدادها و توانمندیهای بالایی در زمینههای مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباروری شکوفا خواهد شد.
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان خاطرنشان کرد: آینده خوب برای دانشآموزان با نیازهای ویژه با برنامهریزی صحیح و پیش بینی نیازهای آنها شروع میشود و خدمت به آنان موهبتی الهی، ارزشمند و ماندگار است.
انتهای پیام
نظرات