امین برملا در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به رتبه علمی خوزستان اظهار کرد: در یک سال اخیر برای توسعه متوازن، برنامههای بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت در نظر گرفتیم. در حوزه بلند مدت در یکی دو سال گذشته مشکل عمده خوزستان که منجر به نابسامانی نتایج امتحانات میشد، هدایت تحصیلی اشتباه بود، یعنی هدایت تحصیلی دانشآموزان به سمت رشتههای مختلف و بر اساس توسعه متوازن انجام نمیشد.
وی افزود: پیش از این در استان خوزستان میزان هدایت دانشآموزان به سمت رشتههای فنی و حرفهای پایین بود، اما خوشبختانه در دو سه سال اخیر هدایت به این رشتهها بسیار خوب بوده است و درصد قابل توجهی از دانشآموزان بر اساس توانمندیهایشان به این رشتهها هدایت میشوند.
رشد حضور دانشآموزان در رشته ریاضی فیزیک
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: نکته بعدی این است که آمار دانشآموزان رشته انسانی در خوزستان بسیار بالا بود و با نتایج ضعیفش، عملکرد کل استان را زیر سوال میبرد بنابراین با اقدامات انجامشده در سه سال اخیر، توسعه متوازن انجام شد، به گونهای که بعد از ۹ سال، در دو سال گذشته حضور دانشآموزان در رشته ریاضی فیزیک رشد داشت.
وی با اشاره به اقدامات در میانمدت و کوتاهمدت بیان کرد: سال گذشته مدارس لازمالتوجه را تحت پوشش کلاسهای فوق برنامه و تقویت گروهی علمی دانشآموزان قرار دادیم. توانمندسازی معلمان نیز در یکی دو سال اخیر به وفور انجام شده است.
برگزاری وبینارهای جمعبندی درسها برای دانشآموزان
برملا با اشاره به برگزاری همایشها و وبینارهای جمعبندی دروس برای دانشآموزان عنوان کرد: طرحهای مختلف مانند آزمونهای هماهنگ برای آشنایی دانشآموزان با امتحانات نهایی به صورت هماهنگی استانی در دو مرحله برگزار شده است. پایگاههای مطالعاتی نوروزی از قبل از عید نوروز راهاندازی شدند و دانشآموزان در این پایگاهها در همایشها و کلاسهای تقویتی شرکت میکنند. در کنار این کارها، در کانالهای دانشآموزی شاد هم وبینارهای جمعبندی روزانه توسط بهترین اساتید در حال برگزاری است.
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در یک سال اخیر سعی کردیم نظارت مطلوبی بر روند آموزش داشته باشیم و طرحهای مختلف نظارتی در کنار طرحهای آموزشی انجام شده است. با اقدامات انجامشده در یک سال اخیر مطمئنا معدل و میانگین نمرات امتحانات نهایی دانشآموزان خوزستان ارتقا مییابد.
وی افزود: برای افزایش رتبه علمی خوزستان باید تصمیمات کلان و اتفاقات بزرگی حتی در خارج از آموزش و پرورش رقم بخورد.
انتهای پیام
نظرات