• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۴:۰۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1403030100297
  • خبرنگار : 50105

با کاهش تقاضا

اولین خودروی تمام الکتریکی خودروساز چینی ناکام ماند

اولین خودروی تمام الکتریکی خودروساز چینی ناکام ماند

فروش خودروهای لی آتو در میان تقاضای کم برای خودروهای الکتریکی با شکست مواجه شد و با فروش ۲۴.۲۵ میلیارد یوان، برآورد ۲۶.۷۱ میلیارد یوان را از دست داد.

به گزارش ایسنا، فروش خودرو لی آتو در سه ماهه اول برآوردهای تحلیلگران را نادیده گرفت زیرا تحویل اولین خودروی تمام الکتریکی آن از اهداف خود دور ماند.

این خودروساز چینی فروش خودرو را ۲۴.۲۵ میلیارد یوان ( ۳.۶ میلیارد دلار) برای سه ماه منتهی به ۳۱ مارس گزارش داد که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشت اما کمتر از ۲۶.۷۱ میلیارد یوان مورد نظر تحلیلگران بود. لی آتو در بیانیه‌ای اعلام کرد که درآمد خالص سه ماهه اول این شرکت ۱.۳ میلیارد یوان بوده است. بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده بلومبرگ، انتظارات تحلیلگران برای سود ۱.۶ میلیارد یوان بود.

لی آتو در سه ماهه گذشته ۸۰ هزار و ۴۰۰ وسیله نقلیه تحویل داد که شامل اولین محموله‌های اولین مدل الکتریکی باتری‌دار؛  ون MEGA هفت نفره است. تقاضای اندک برای این ون، که از ۵۵۹ هزار و ۸۰۰ یوان شروع می‌شود، لی اتو را مجبور کرد که هدف تحویل سه ماهه خود را از ۱۰۰ هزار به ۱۳۰ هزار دستگاه به بین ۷۶ هزار تا ۷۸ هزار دستگاه کاهش دهد.

قبل از عرضه MEGA، محدوده لی آتو شامل خودروهای برقی با برد وسیع با موتور بنزینی برای شارژ باتری‌ها بود. پیش بینی می شود تحویل خودرو در سه ماهه دوم بین ۱۰۵ هزار تا ۱۱۰ هزار دستگاه در مقابل انتظار بازار برای حدود ۱۳۰ هزار و ۶۹۲ دستگاه باشد.

لی آتو علاوه بر فروش ناامیدکننده ون جدید خود، با رقابت فزاینده‌ای از سوی شرکت‌های تازه وارد در بازار خودروهای برقی چین مانند فناوری‌های هوآوی و شیائومی و جنگ قیمت‌ها مواجه است، زیرا خودروسازان به دنبال حفظ سهم بازار با کاهش کل بازار هستند.

طبق گزارش بلومبرگ، رسانه‌های محلی در اوایل این ماه گزارش دادند که لی آتو کاهش مشاغل را آغاز کرده است که تقریباً ۲۰ درصد از نیروی کار که ممکن است به بیش از ۵۰۰۰ کارمند برسد. این کاهش کارکنان گزارش شده به دنبال شرکت رقیب نیو است که سال گذشته ۱۰ درصد از کارکنان خود را کاهش داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۳ ۰۷:۲۲

متاسفانه نام کالای چینی با کلمه بی کیفیت عجین شده.