• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403023123362
  • خبرنگار : 71959

رئیس پیشین سازمان مدیریت بحران کشور:

رئیسی، تنها رئیس‌جمهوری که در جلسات شورایعالی مدیریت بحران شرکت کرد

رئیسی، تنها رئیس‌جمهوری که در جلسات شورایعالی مدیریت بحران شرکت کرد

رئیس پیشین سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شهید رئیسی، اولین رئیس جمهوری بود که در جلسات شورای عالی مدیریت بحران شرکت کرد.

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شهادت آیت الله رئیسی در حادثه سقوط بالگرد گفت: شهادت آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی، خادم الرضا و خادم ملت ایران را خدمت امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، ملت صبور و مقاوم ایران و بازماندگان ایشان تسلیت می‌گویم. روز گذشته هنگامی که خبر تلخ سقوط بالگرد ایشان را در تلفن همراهم مشاهده کردم، بسیار شوکه شدم. این خبر بسیار ناباورانه بود و همه را در شوکی غم انگیز فرو برد.

دولت رئیسی دولت مردمی بود

رئیس پیشین سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد:آیت‌الله رئیسی از همان ابتدای تنفیذ ریاست جمهوری، دولتی مردمی تشکیل داد و همیشه در کنار مردم بود و در همان مسیری که انتخاب کرده بود؛ جانش را هم تقدیم کرد.

وی با اشاره به نقش رئیس جمهور شهید در حوادث و بحران‌ها ادامه داد: من بارها شاهد بودم که هر وقت در سراسر کشور بحرانی مانند سیل یا زلزله رخ می‌داد؛ ایشان خودشان جزو اولین نفراتی بودند که برای خدمت‌رسانی و مدیریت شرایط سر صحنه حضور پیدا می‌کردند. همین حضور ایشان در صحنه حوادث باعث می‌شد که درد حادثه‌دیدگان تسکین یابد و بدانند که دغدغه مردم دغدغه رئیس جمهور است.

نجار افزود:من به خاطر دارم ایشان برای انجام امور خاصی به روسیه سفر کرده بودند که در جنوب کرمان سیل آمد. ایشان بالافاصله پس از بازگشت به کشور، در همان فرودگاه دوباره به سمت کرمان حرکت کردند و خود را در کنار مردم رساندند.

قاطعیت و شجاعت شهید رییسی مثال زدنی بود

نجار گفت: نمی‌شود از این شهید یاد کرد اما از شجاعت و قاطعیت ایشان در اداره کشور سخن نگفت. البته ایشان در هر سمت دیگری نیز که خدمت کردند همین ویژگی ها را داشتند. من به خاطر دارم زمانی که در سال 68 در  استانداری کردستان بودم، ایشان به عنوان بازرس ویژه به کردستان آمدند و با قاطعیت خاص خود مشکلات را پیگیری و بررسی کردند. این شهید بزرگوار هر کاری را با حکمت، دانایی و مصلحت پیش می‌بردند. تلاش و همت والای او، پیشرفت همراه با عزت و اقتدار ملت ایران بود.

رئیس پیشین سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: شهید رئیسی همانند جدش امام حسین(ع) زیر با ظلم نرفت و حق را طلب کرد.

نجار با اشاره به اینکه شهید رئیسی بسیار در برابر مردم خاضع بود؛ گفت: فروتنی و تواضع ایشان در برابر زیردستان خود و مردم عادی مثال زدنی بود.

شهید رئیسی اولین رئیس جمهوری بود که جلسات شورایعالی مدیریت بحران را تشکیل داد

نجار گفت: رئیس جمهور، رئیس شورای عالی مدیریت بحران است. همچنین حکم رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، پس از تائید هئیت دولت، توسط رئیس جمهور ابلاغ می‌شود. من تنها چند ماه پس از انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهور، در سمت ریاست سازمان مدیریت بحران کشور بودم اما در همین چندماه نیز شاهد بودم که آیت الله رئیسی به عنوان اولین رئیس جمهور، جلسات این شورای مهم را تشکیل دادند و در آن حضور پیدا کردند. زیرا اهمیت این شورا را درک کرده بودند در حالیکه سایر روسای جمهور اصلا در جلسات این شورا شرکت نمی‌کردند.

رئیس پیشین سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: ایشان امور پیشیگرانه در بحران‌ها را بسیار مدنظر داشتند و در این جهت اقدامات، مصوبات و پیگیری های جدی نیز انجام دادند. ایشان در پیشگیری از بحران‌ها و سپس کاهش میزان خسارات از هیچ کوششی دریغ نکردند.

رئیس پیشین سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: امیدوارم با راهکارهایی که در قانون برای ادامه مدیریت کشور سنجیده شده است؛ مشکلی به وجود نیاید. همه ما باید در این جهت تمکین کنیم و تلاش کنیم نگاه خدمتی که رئیس جمهور شهیدمان داشتند را ادامه دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۲ ۰۱:۵۷

خداوند رحمتشان کند همه شهیدان عزیز خیلی ناراحت هستیم انشااله سر سفر امام حسین مهمان باشند خداوند رحمت کند آقای رئیسی عزیزمان را صلوات بر روح پاکشان