• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403023022067
  • خبرنگار : 71368

افزایش ۳۰ درصدی بهای خدمات مراکز فرهنگی و هنری شهرداری تهران

افزایش ۳۰ درصدی بهای خدمات مراکز فرهنگی و هنری شهرداری تهران

اعضای شورای شهر تهران بهای خدمات استفاده از مراکز فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برای سال جدید را تصویب کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران بررسی لایحه افزایش تعرفه خدمات استفاده از مراکز فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ را روی میز بررسی قرار دادند و نرگس معدنی‌پور رئیس کمیسیون در تشریح جزئیات این لایحه گفت: دو کمیسیون فرهنگی و بودجه در جلسه مشترک نسبت به تعیین بهای خدمات اقدام کردند که بر این اساس مقرر شد با استناد به قوانین بالادستی بهای خدمات مراکز فرهنگی و هنری وابسته به سازمان فرهنگی و هنری از ابتدای سال جاری در قالب پهنه‌بندی مشخص شود.

وی با بیان اینکه بهای خدمات آموزشی نیز براساس دو شاخص پهنه‌بندی و سطح‌بندی مشخص می‌شود، اظهار کرد: به طور کلی بهای خدمات آموزشی و خدماتی مراکز فرهنگی و هنری وابسته به سازمان فرهنگی و هنری حدود ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برای گروه‌های خاص تخفیف در نظر گرفته شده است،‌ گفت: همچنین سازمان فرهنگی هنری می‌بایست خدمات خاصی به افراد دارای معلولیت ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر پیشنهاد دادند که همه تخفیف‌ها به طور میانگین ۵۰ درصد باشد و برای سالمندان، خانواده شهدا، کارکنان و بازنشستگان شهرداری استفاده از این مراکز رایگان خواهد بود.

اعضای شورای شهر تهران در نهایت بهای خدمات استفاده از مراکز فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را تصویب کردند.

شعبانی جایگزین جاوید در کمیسیون ماده ۱۴ شد

همزمان با دویست و سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران همچنین لایحه شهردار تهران در خصوص معرفی اعضای کمیسیون ماده ۱۴ آئین نامه معاملات شهرداری تهران مورد بررسی در صحن شورا قرار گرفت که در همین راستا محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: این آیین نامه دارای کمیسیونی مرکب از معاون مالی و اداری شهرداری تهران و دو نفر عضو عالی مقام شهرداری است که به پیشنهاد شهردار و تصویب انجمن شهر برای عضویت در این کمیسیون تعیین می شود؛  از این رو به پیشنهاد شهردار تهران، عباس شعبانی، جایگزین علیرضا جاوید خواهد شد.

در ادامه مهدی اقراریان، عضو شورا نیز در طرح سؤالی گفت: زمانیکه در مورد افراد مباحثی مطرح می شود و قرار است نسبت به آن شخص رأی گیری شود؛ فرد مذکور باید در جلسه صحن حاضر باشد. اما امروز صحن برای فردی رأی گیری می‌کند که در این جلسه غایب است. مضاف بر اینکه ماههاست این شخص در کسوت معاونت امور مناطق شهرداری تهران در صحن حضور نیافتند.

به گزارش ایسنا، نهایتا پس از بحث و بررسی عباس شعبانی با ۱۴ رأی موافق به عنوان عضو کمیسیون ماده ۱۴ آئین نامه معاملات شهرداری تهران انتخاب شد.

تصویب نرخ بهای خدمات مراکز فرهنگی و تفریحی بانوان شاغل در شهرداری تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین در دویست و سی و هفتمین جلسه علنی این شورا بررسی نرخ بهای خدمات مراکز فرهنگی، هنری و تفریحی تحت مدیریت اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، گفت: شهرداری موظف است بهای خدمات را در این بخش بر اساس جداول تعیین شده اخذ کند. ۱۰۲ رشته آموزشی در مراکز تحت نظر اداره کل امور زنان وجود دارد و امسال علاوه بر دوره‌های آموزشی فرهنگی و اجتماعی، سرفصل خدمات خلاقیت و نوآوری نیز اضافه شده است.

وی افزود: بر اساس جداول استفاده بانوان شاغل از خدمات با ۷۰ درصد و استفاده گروهی بانوان از مراکز با ۳۰ درصد تخفیف روبه رو خواهند بود. حضور پسران زیر چهار سال در مراکز فرهنگی، هنری و تفریحی بانوان نیز مجاز اعلام شده است.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه باید سازوکار دقیقی تعیین شود که مابه ازای تخفیف به گروه‌ها برای پیمانکاران تمهیدی در نظر گرفته شود، گفت: اصلاحات در بخش‌های مختلف این لایحه باید اعمال و سپس تصویب شود.

نهایتا پس از بحث و بررسی نرخ بهای خدمات مراکز فرهنگی، هنری و تفریحی تحت مدیریت اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با حداکثر آراء موافق به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha