• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403022921318
  • خبرنگار : 71974

مسئول ترویج ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی ریاست جمهوری:

فرهنگ سازی گام اول فریلنسری است

فرهنگ سازی گام اول فریلنسری است

مسئول ترویج ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: فرهنگ‌سازی گام اول فریلسنری است، خوشبختانه حرکت آغازین آن شروع شده و در همایش به صورت مفصل به این موضوعات خواهیم پرداخت.

به گزارش ایسنا، طاها ذی قیمت، مسئول ترویج ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی ریاست جمهوری امروز در نشست خبری اولین همایش فریلنسری که به همت دانشگاه علم و فرهنگ که در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: ظهور فناوری جدید تغییراتی در نحوه بازار کار ایجاد کرده است در این فضای جدید سبک فری‌لنسری ایجاد شده که در آن هر  اینفلونسر بر اساس تخصصی که دارد به ایفای نقش خواهند پرداخت.

وی افزود: این حوزه به دلیل ایجاد فعالیت بر بستر نوظهور هنوز به طور ایجاد نشده از سوی دیگر معمولا اتفاقات جدید با مقاومتی در جامعه مواجه است که امکان تسریع روند جدید را سخت کرده است این مقاومت در مقابل فری‌لنسری باعث شده که جامعه از منافع آن محروم شود.

مسئول ترویج ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی ریاست جمهوری با بیان اینکه اولین آیین نامه فریلنسری در بستر اقتصاد دیجیتال به تصویب دولت رسیده   اما طی دو سال گذشته اتفاق خاصی در این حوزه ایجاد نشده است.

به گفته وی؛ اولین همایش فریلنسری در حوزه اقتصاد دیجیتال در خرداد ماه برگزار خواهد شد که طی آن  فرلینسرها و افرادی که در فضای  پروژه‌های انجام دادند، در این همایش شرکت خواهند کرد.در این همایش نیازها و چالش‌های اعضای اکوسیستم مورد  بررسی و راهکارهایی برای بلوغ سیستم مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

ذی قیمت معتقد است که مزایای فریلسنری  بسیار ارزشمند است و  بسیاری از چالش‌های بخش سنتی را ندارد، علاوه بر این به دلیل نگاه خلاقانه بخش سنتی را تغییر خواهد داد.

مسئول ترویج ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی ریاست جمهوری بیان کرد: نباید چالش‌های موجود در این مسیر باعث جا مانده ایران از تحولات در حوزه فناوری شود، حمایت از افراد فریلنسر و فرهنگ سازی این موضوع با کمک  اصحاب رسانه امکان‌پذیر است.

وی افزود: فرهنگ سازی گام اول فری لنسری است، خوشبختانه حرکت آغازین آن  شروع شده و در همایش به صورت مفصل به این موضوعات  خواهیم پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha