به گزارش ایسنا، علیرضا مهاجر در همایش روز ملی گل محمدی و گلاب با بیان اینکه بخش زیادی از جهش تولید در دیمزارها را به گیاهان دارویی اختصاص دادهایم، گفت که با این اقدام جهش بزرگی در تولید این گیاهان رقم خورده است.
وی در بخش دیگری از صحبت هایش به بیمه کشاورزی نیز اشاره کرد وگفت: امیدوارم روزی فرا برسد که همه باغات و مزارع بیمه شوند و شرایط به گونهای پیش رود که که اگر اتفاقی افتاد دچار بحران نشویم.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: دولت ۷۰ درصد حق بیمه را پرداخت میکند و ۳۰ درصد بر عهده کشاورزان است. اما چون آگاهی در این بخش کافی نیست تعداد کمی از کشاورزان محصولاتشان را بیمه میکنند و همین باعث می شود که بیمهگذاران نتوانند غرامت را پرداخت کنند.
وی در پاسخ به اینکه چرا در صادرات و برندسازی مشکل داریم؟ گفت: تجارت ما واقعی نیست و تجار واقعی نداریم. دولتیها هم نقش واقعی خود را ایفا نمیکنند. دولت ها معمولا نماینده بخش خصوصی اند و در حال حاضر برعکس شده است.
به گفته وی اولین اصل تجارت، بازاریابی است. مصرف کننده باید محصول را بشناسد. میل و رغبت به خرید داشته باشد. تا بتوان محصولی را تولید، فرآوری و بسته بندی کرد.
مهاجر عنوان کرد: مشتری باید بداند گلاب چیست، زعفران چیست. باید بر روی تبلیغات کار کنیم. چقدر انجمنهای مرتبط بر روی تبلیغات کار میکنند و وقت میگذارند؟ ما در ابتدای کار تجارت، ابتدای تولید و انتقال ماندهایم. باید به مرحله بعد فکر کنم. مهمترین کار تجارت برندسازی است.
انتهای پیام
نظرات