سرهنگ علی رضایی ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به آمار بالای تلفات و حوادث رانندگی در استان اظهار کرد: در سال گذشته ۵۱۴۷ تصاف منجر به فوت و جرح در جادههای استان رخ داده و ۱۰۶۶ نفر جان خود را از دست داده و ۶۱۳۷ نفر مجروح شدهاند.
وی افزود: در حوادث رانندگی نوروز امسال ۸۱ نفر در استان کرمان جان باخته و ۴۱۵ نفر مجروح شدند.
رضایی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود دو درصد در تلفات جادهای افزایش داشتیم، گفت: متاسفانه ۶۱ نفر به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جادههای شمال استان جان خود را از دست دادهاند و این خودروها علاوه بر اینکه بلای جان سرنشینان خودشان هستند، موجب واژگونی خودروهای دیگر و افزایش تلفات و مجروحان حوادث جادهای استان هستند.
رئیس پلیس راه شمال استان کرمان اظهار کرد: ۶۸۰ کیلومتر از جادههای شمال استان کرمان بیشترین حوادث را دارند که یک مورد محور نرماشیر – ریگان – ایرانشهر است و ۲۳ نفر جان باخته در سال قبل دارد.
وی افزود: محور دیگر پرحادثه سیرجان - بافت و سومین محور نگار – بهرامجرد است که در سال قبل ۵۷ فقره تصادف و ۱۷ فوتی را ثبت کرده است.
رضایی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ بیشترین حوادث رانندگی در چند شهرستان کرمان، سیرجان، زرند، رفسنجان، بم و بردسیر رخ داده و ۱۲۸۰ تصادف منجر به فوت و جرح در کرمان داشتیم.
رئیس پلیس راه استان کرمان با بیان اینکه یکی از چالشهای جادههای استان کرمان خواب آلودگی و سرعت غیرمجاز است، افزود: کارهای خوب کنترلی و نظارتی زیادی انجام میشود اما یکی از راهها پایش تصویری است که در زمینه کمبود داریم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ۸۰ درصد تلفات تصادفات نوروز امسال در استان کرمان مربوط به پژو و پراید بود، گفت: باید برای فرهنگسازی در زمینه کاهش حوادث رانندگی همه دستگاه.ها پای کار بیایند.
رضایی در پایان با تاکید بر اینکه معادن برای بهبود وضعیت جادههای استان پای کار بیایند، تصریح کرد: حمل بار اضافه و تردد خودروهای معادن آسیب زیادی به جادهها زده و موجب تخریب میشود.
به گزارش ایسنا، مهدی بخشی دادستان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به آمار تلفات حوادث جادهای اظهار کرد: باید آسیب شناسی و راهکارهای اساسی برای کاهش حوادث اجرایی شود.
همچنین دکتر مهدی احمدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این جلسه گفت: عمده تصادفات منجر به جرح و شدت جراحات مربوط به موتورسوارها و به ویژه موتورسنگین است.
وی افزود: موضوع دیگر در جادههای برون شهری، این است که خودروهای سنگین راه را برای خودروهای سبک میبندند و موجب حوادث میشوند.
انتهای پیام
نظرات