به گزارش ایسنا، واقعیت مجازی یکی از ابزارهای بهروز در آموزش است. باور عمومی بر این است که یادگیری در محیط واقعیت مجازی که با تجربه علمی موضوع همراه است، موجب افزایش میزان یادگیری در کاربران شده و موضوعات فراگرفته شده به خوبی در ذهن باقی میماند؛ چراکه در محیط واقعیت مجازی، کاربران میتوانند با استفاده از عینکهای مخصوص یا به صورت تحت وب، محیط شبیهسازی شده را مشاهده کنند و در آن به تعامل بپردازند.
در این سیستم، نتایج عملکرد کاربر شبیهسازی شده و به نمایش در میآید. در شبیهساز توسعه دادهشده توسط یکی از مؤسسات آموزشی، یک محیط آزمایشگاه نانوفناوری حاوی دستگاههای مختلف این حوزه ایجاد شده و کاربران میتوانند با دستگاههای الکتروریسی، میکروسکوپ الکترونی و … به تعامل بپردازند.
آزمایشگاه فناوری نانو بخشی از این محصول جامع است. این محصول مجموعهای از آزمایشگاههای علمی مجازی تحت وب است که منطبق با محتوای آموزشی مصوب وزارتخانههای آموزش و پرورش و وزارت علوم است. این آزمایشگاهها به صورت کاملا تعاملی طراحی شده تا دانشآموز و دانشجو بتواند احساس حضور در یک آزمایشگاه واقعی را تجربه کند.
در این مجموعه، مخاطب پس از ورود به وبگاه، آزمایش مورد نظر را انتخاب، ستاپ آزمایش را تهیه و پارامترهای ورودی را تعیین کرده و برنامه شبیهسازی را اجرا میکند. در گام بعد، نتایج آزمایش به صورت اعداد خروجی و یا نمودارهای گرافیکی ارائه میشود.
در این راستا یکی از مؤسسات آموزشی بخ منظور آشنا کردن مخاطبان با دستگاه الکتروریسی از این زیر ساخت واقعیت مجازی بهره برده است.
به نقل از ستاد نانو، دستگاه الکتروریسی با جمعکننده درام ریسنده چرخان جهت تولید نانوالیاف پلیمری و سرامیکی در مقادیر زیاد در کشور طراحی و ساخته شده است.
انتهای پیام
نظرات