بخشعلی بیاتی قلهزو امروز، ۱۹ فروردینماه، در سومین کنفرانس خبری قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائرین که در سالن جلسات اداره کل صمت خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: کمیته نظارت، بازرسی و تنظیم بازار ستاد خدمات سفر استان اقدامات موثر و ویژهای را در ایام نوروز انجام داده است.
وی بیان کرد: از ۱۵ اسفند تا ۱۸ فروردین ۹ هزار ۴۷۸ مورد گزارش تخلف دریافت کردیم که در بین کل استانها بعد از تهران با ۳۲ درصد، خراسان رضوی ۱۱.۵ درصد گزارش دریافت کرده است. درصد فراوانی در مواد خوراکی و غذایی ۲۰ درصد، مواد پروتئینی ۲۰ درصد، نان ۱۱ درصد، واحدهای خدماتی، پارکینگ و اقامتی ۱۱ درصد، میوه ۱۰ درصد، پوشاک ۹ درصد، غذای رستورانی ۹ درصد و سایر موارد ۱۰ درصد بوده است.
بیاتی افزود: در این مدت ۱۲ هزار و ۶۰۵ مورد بازدید از حوزه واحدهای اقتصادی در همه بخشها انجام دادیم که ۲ هزار و ۳۴۳ پرونده تشکیل شده و ارزش ریالی این پروندهها هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال بوده است. تعداد شکایات دریافتی در پایگاههای سطح شهر ۴۷۱ مورد و استرداد وجه یک میلیارد و ۶۵۵ میلیون تومان بوده و ۸۴ مورد پلمب داشتیم.
معاون بازرسی و حمایت از مصرفکنندگان اداره کل صمت خراسان رضوی ادامه داد: به لحاظ درصد تخلفات کشف شده عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ۳۸.۷ درصد، گرانفروشی ۳۰.۷ درصد، عدم صدور صورتحساب ۱۳.۱ درصد، عدم ارائه فاکتور ۶.۳ درصد، عدم اجرای تکالیف واحدهای صنفی ۲.۶ درصد، حملونقل، نگهداری و عرضه کالای قاچاق ۱.۹ درصد، دستورالعملهای بهداشتی ۱.۷ درصد، تقلب ۱.۱ درصد، حراج غیر قانونی ۱ درصد و سایر تخلفات ۲.۹ درصد بوده است.
وی اضافه کرد: از نظر نوع کالاهای مورد تخلف منسوجات، پوشاک، کیف و کفش ۲۳.۶ درصد، مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی ۲۳.۴ درصد، اقلام آرایشی و بهداشتی ۴.۲ درصد، لوازم خانگی، مبلمان و اثاثیه ۳.۱ درصد، واحدهای اقامتی، هتل و مهمانپذیر ۲.۴ درصد، لوازم یدکی ۲.۱ درصد و سایر کالا و خدمات ۴۱.۲ درصد بوده است.
انتهای پیام
نظرات