• پنجشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403011607460
  • خبرنگار : 50163

ابهر یتیم بدون حامی ندارد

ابهر یتیم بدون حامی ندارد

ایسنا/زنجان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر گفت: در شهرستان ابهر یتیم بدون حامی نداریم، ولی با توجه به بالا بودن هزینه‌های زندگی افزایش تعداد حامیان برای فرزندان یتیم و محسنین رویکردی برای ارتقا خدمت‌رسانی است.

ابوالفضل احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به کمک مالی ۴۶۴۰ حامی به فرزندان تحت حمایت این نهاد در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین، اظهار کرد: این حامیان سال گذشته بیش از ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به فرزندان یتیم و محسنین کمک مالی نقدی کردند.

وی با بیان اینکه متوسط کمک حامیان حدود ۵۰ تومان است، گفت: با این حال متوسط دریافتی فرزندان اکرام تحت حمایت بیش از ۲ میلیون تومان و فرزندان محسنین یک میلیون تومان بوده است؛ چرا که در شهرستان ابهر یتیم بدون حامی نداریم، ولی با توجه به بالا بودن هزینه‌های زندگی افزایش تعداد حامیان برای فرزندان یتیم و محسنین رویکردی برای ارتقا خدمت‌رسانی است.

احمدی با اشاره به آمار کودکان و فرزندان تحت حمایت در شهرستان‌ ابهر، تصریح کرد: بیشترین تعداد فرزندان تحت حمایت به ترتیب در شهر ابهر ۴۵۶ نفر، هیدج ۷۰ نفر و در صائین‌قلعه ۱۳۲ نفر است.

رئیس کمیته امداد شهرستان ابهر تصریح کرد: عموم مردم نیکوکار می‌توانند در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت کرده و با کمک حداقل ۵۰ هزار تومان در هر ماه، قطره‌ای برای ساخت دریای همدلی و نیکوکاری مهیا کنند.

وی اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین را یکی از طرح‌های مهم نهاد متبوعش توصیف کرد و گفت: حامیان در طرح اکرام از فرزندان معنوی حمایت دارند که به واسطه نداشتن پدر و یا پدر و مادر یتیم هستند.

احمدی با اشاره به استقبال زیاد مردم از اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین، افزود: حامیان مالی همچنین در طرح اکرام محسنین از فرزندانی حمایت می‌کنند که اگرچه از نعمت پدر و مادر محروم نیستند، ولی به واسطه بیماری، از کارافتادگی، مشکلات جسمی و علل مشابه پدر قادر به تأمین هزینه‌های زندگی نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha