رضا صحراگرد در گفتوگو با ایسنا در خصوص وضعیت فروش بلیت در پایانههای مسافربری مشهد اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی کمبودی در عرضه بلیت نداشتهایم. از ۲۰ اسفند پیش فروش بلیت را به صورت اینترنتی آغاز کردیم. لیستهای فروش بلیت در برخی مسیرها زود تکمیل میشود که به محض تکمیل ظرفیت، مجددا ناوگان فوقالعاده اضافه میکنیم تا فروش بلیت انجام شود.
وی افزود: در سطح شهر مشهد نیز دفاتر خدمات مسافرتی اقدام به فروش بلیت اینترنتی برای مسافران و زائران میکنند. نظارت کامل نیز بر مراکز و دفاتر فروش بلیتها وجود دارد که تا کنون مشکلی در این زمینه نداشتهایم. در حال حاضر نیز برخی از لیست ناوگان به صورت اینترنتی فروش نمیرود و همکاران متصدی در پایانه مسافربری صدا میزنند تا اتوبوس با ظرفیت کامل به سمت مقصد حرکت کند.
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی اضافه کرد: ناوگان فعال را پیش از آغاز طرح نوروزی برای ناوگان فوقالعاده شناسایی کردیم و مکاتباتی با مراکز تولیدی و آموزشی از طریق استانداری و فرمانداری انجام دادیم تا به محض اینکه کمبودی در ناوگان حمل و نقل عمومی پایانهها احساس شد، بتوانیم بلافاصله از ناوگانی که قابلیت تردد در جاده را دارند استفاده کنیم.
صحراگرد یادآور شد: همچنین شرکت جوانسیر، ناوگان رزرو در نظر گرفته است تا در صورت کمبود احتمالی در ناوگان، بتوانیم ناوگان رزرو شده را در پایانه تزریق کنیم.
وی در خصوص مجوز آژانسهای فروش بلیت تصریح کرد: وقتی بلیت قابلیت تهیه به صورت اینترنتی دارد، مسافر میتواند حتی با مراجعه به یک کافینت بلیت خود را تهیه کند، اما آژانسها، اگر بلیتی که صادر میکنند با برگه داخل بلیت مغایرت داشته باشد، تخلف کردهاند. دفاتری که از ادارهکل راهداری خراسان رضوی مجوز گرفتهاند، به تخلفاتشان رسیدگی کرده و با آنان برخورد خواهیم کرد.
انتهای پیام
نظرات