حسین امیر کلالی اظهار کرد: در راستای آغاز فعالیت قرارگاه عملیاتی ویژه نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان طرح تشدید نظارت از نیمه اسفندماه آغاز و تا پایان تعطیلات عید سعید فطر از مراکز اقامتی و گردشگری انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: برابر مصوبات قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد با تشدید نظارت از مراکز عرضه خدمات به زائرین در قالب سازماندهی ۴۵۰ بازرس از ۱۴ دستگاه نظارتی، شاهد انسجام و سازماندهی بین دستگاهها بوده و برای نخستین بار با تمرکز بازرسیها و ارتباط خوب بیندستگاهی شاهد کاهش تخلفات و افزایش نظارتها و وحدت رویه در نظارت و بازرسی بودهایم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد تصریح کرد: در حوزه بازدیدهای نظارتی از هتلها، مراکز اقامتی و گردشگری مشهد از ۱۵ اسفند لغایت دوم فروردین ماه در مجموع ۱۵۸۳ بازدید توسط بازرسان منتخب از تشکلهای گردشگری و میراث فرهنگی صورت پذیرفته که از بین بررسیهای انجام شده و ۲۲ شکایت واصله به پایگاههای نظارتی در مجموع مبلغ ۷۱ میلیون ریال اضافه وجه دریافتی از زائر به حساب آنها برگشت داده شده و با واحدهای متخلف برخورد قانونی و تعزیراتی صورت گرفته است.
امیرکلالی اظهار کرد: خوشبختانه با سازماندهی خوبی که در مشهد، به خصوص اطراف حرم مطهر رضوی به عنوان کانون حضور زائران صورت پذیرفته است ۴ پایگاه ثابت رسیدگی به شکایات در پیرامون حرم مطهر به صورت شبانهروزی کار اعزام بازرسان و دریافت و رسیدگی به شکایات را پیگیری میکنند.
بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی، وی گفت: سامانه تلفنی ۳۷۰۴۵- ۰۵۱ ویژه مشهد در کنار سامانه ملی ۰۹۶۲۹ به صورت شبانهروزی پاسخگوی نیازهای زائران در حوزههای مختلف از جمله اسکان، بهداشت، حمل و نقل و شکایتهای دریافتی بوده و به صورت متمرکز با حضور تمامی دستگاههای خدمترسان در خدمت زائران است.
انتهای پیام
نظرات