علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به نقش رسانه در موضوعات فرهنگی بیان کرد: فعالیت فرهنگی منهای رسانه معنا نخواهد داشت، بهرهمندی از سه خبرگزاری ایسنا، ایکنا و سیناپرس نقش مهمی در اطلاعرسانی اقدامات فرهنگی جهاد دانشگاهی دارد، امروز فعالیت فرهنگی بدون داشتن پیوست رسانه و هنری موفق نخواهد بود و باید از نگاه کسانی که بهصورت پیشدستانه اقدام به راهاندازی این رسانهها کردند، تجلیل شود.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات جهاد دانشگاهی نیازسنجی برای اساس شبکه دانشجویی است، در این شکل از فعالیت دانشجویان با طرح مسئله، ایدههای دانشجویی را تبدیل به روش ساختارمند خواهد کرد.
وی افزود: داشتن نیروهای دغدغهمند از ویژگیهای جهاد دانشگاهی است و میزان پرداختی به کارکنان این نهاد نسبت به سایر دستگاههای دیگر کمتر است؛ اما دغدغهمند بودن کارکنان این سازمان باعث شده که آنها تمام تلاش خود را برای رسیدن به هدف به کار ببرند، باید قدردان این نیروهای پرتلاش بود.
کلانتر مهرجردی ادامه داد: داشتن دو دانشگاه «علم و فرهنگ» و «علم و هنر» با ۸ هزار دانشجو و داشتن ۱۶ هزار دانشجو در سطح کشور باعث میشود که این نهاد فرهنگی ارتباط مستقیمی با دانشجویان برای پیشبرد اهداف فرهنگی داشته باشد.
به گفته وی؛ جهاد دانشگاهی اولین پارک ملی علوم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی را جهاد دانشگاهی تأسیس کرده است، تمرکز جهاد دانشگاهی بر حوزه فرهنگی باعث تقویت پژوهش در این نهاد و افزایش ارتباطات با دستگاههای اجرایی شده است.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به بازبینی در ساختار جهاددانشگاهی بیان کرد: پس از ۴۰ سال از شروع فعالیتهای فرهنگی در جهاد دانشگاهی نیاز است اقداماتی در خصوص بازبینی مسائل جدید متناسب با تغییرات جامعه صورت گیرد، سازمان جهاد دانشگاهی مانند یک اکوسیستم زنده و پویا درحالرشد است و با عبور از دوران بلوغ خود از تجربیات گذشته برای افزایش روند کیفی خود استفاده خواهد کرد.
وی گفت: سازمان نشر دانشگاهی بیش از ۳۰ سال سابقه نشر دارد و امسال نیز با تغییر اساسنامه و به دلیل نیاز به افزایش کتابخوانی در کشور، به سازمان «ترویج مطالعات و نشر» تغییر یافت، نقاط قوت و ضعف باید در فرایند و ساختار لحاظ شود.
انتهای پیام
نظرات