• چهارشنبه / ۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403010100225
  • خبرنگار : 71443

درخواست کامرون از رژیم صهیونیستی برای تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه

درخواست کامرون از رژیم صهیونیستی برای تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه

وزیر امورخارجه انگلیس بار دیگر از رژیم صهیونیستی خواست تا اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه را بدهد.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر امورخارجه انگلیس امروز (چهارشنبه) درخواست خود را از رژیم صهیونیستی برای اجازه ورود کمک‌های بیشتر به غزه تشدید کرد، زیرا به گفته او، لندن برای ۲۷۵۰۰۰ نفر در این منطقه غذا فراهم کرده است.

در بحبوحه هشدارها درباره قحطی قریب‌الوقوع در نوار غزه جنگ‌زده، بیش از ۲۰۰۰ تن کمک غذایی با بودجه انگلیس از مرز عبور کرد و توسط برنامه جهانی غذا (WFP) توزیع شد.

اما دیوید کامرون تاکید کرد که «دسترسی مداوم بشردوستانه» به جمعیت تحت محاصره غزه مورد نیاز است.

جدیدترین گزارش‌ها از سازمان ملل، دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی نشان می‌دهد که وقوع قحطی در نوار غزه به دلیل حدود شش ماه جنگ در این منطقه و ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه آن، قریب‌الوقوع است.

وزیر امورخارجه انگلیس همچنین خاطر نشان کرد: بسیار حیاتی است که جریان ارائه کمک‌ها به غزه را برای پایان دادن به رنج‌ها حفظ کنیم و به همین دلیل است که آخرین ارسال کمک‌ها توسط برنامه جهانی غذا بسیار مهم است.

وی افزود: هشدارها درباره قحطی قریب‌الوقوع در غزه افزایش یافته است. ما برای ارائه کمک‌های بیشتر به دسترسی بشردوستانه از طریق جاده نیاز داریم. ما همچنان به اسرائیل فشار می‌آوریم تا اجازه باز شدن گذرگاه‌های بیشتری را بدهد و برای مدت طولانی‌تری هم باز باشند تا مراقبت‌های بهداشتی، آب و خدمات درمانی بازیابی شود.

به نوشته روزنامه دیلی‌میل، وزیر امور خارجه انگلیس از اسرائیل می‌خواهد که ظرفیت توزیع امن کمک‌ها را در غزه، از جمله با باز کردن یک گذرگاه زمینی در شمال و صدور روادید بیشتر برای کارکنان سازمان ملل برای تحویل تجهیزات افزایش دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha