• پنجشنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402122417145
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

۷۸ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب در اختیار سیستان و بلوچستان قرار گرفته است

۷۸ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب در اختیار سیستان و بلوچستان قرار گرفته است

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اعتباراتی که مربوط به سیستان و بلوچستان بوده و در شورای برنامه‌ریزی در خصوص آن تصمیم گیری شده، گفت: ۷۸ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب در اختیار استان قرار گرفته که از این میزان ۶۵ درصد محقق شده است.

مهرداد عرب شامگاه چهارشنبه در حاشیه هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به الزامات قانونی مندرج در بودجه بیان کرد: اقدام جهادی مسوولان استانی و ملی در مناطق سیل زده جنوب این استان و مدیریت و ساماندهی وضعیت جای قدردانی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: هر سال یکسری تکالیف در متن قانون برای دستگاه‌های اجرایی تعریف می‌شود که اجتناب ناپذیر است و باید تا پایان سال مالی آن را انجام دهند.

وی ادامه داد: برخی دستگاه‌ها انجام این تکالیف را فراموش یا آن را به روزهای پایانی سال یا پایان سال مالی موکول می‌کنند که ممکن است باعث پایین آمدن کیفیت کار در هزینه کرد شود که در این رابطه تذکر لازم داده شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طبق رصد صورت گرفته ۹۰ درصد الزامات قانونی توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شده است، اظهار کرد: تعداد محدود تکالیف باقی مانده در فرصت پیش رو صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اعتباراتی که مربوط به سیستان و بلوچستان بوده و در شورای برنامه ریزی در خصوص آن تصمیم گیری شده، گفت: ۷۸ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب در اختیار استان قرار گرفته که از این میزان ۶۵ درصد محقق شده است.

عرب اول افزود: بر خلاف سال‌های گذشته عمده این اعتبارات به صورت نقدی در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته که این مهم سبب اجرای به موقع پروژه‌ها شد.

وی بیان کرد: همچنین به لحاظ برنامه‌ای شاهد اتفاق بسیار خوبی در حوزه سواحل مَکران بودیم، بر اساس ماده ۶۸ قانون احکام دائمی قرار بود سازمانی تشکیل شود و اعتبارات به صورت متمرکز باشد که در پی پیگیری‌های صورت گرفته، تلاش کردیم این اعتبارات در استان بماند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در همین راستا ۱۳ پروژه بسیار مهم و موثر در حال اجراست که بخشی از آن در سیل اخیر نجات بخش بود.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: در روزهای اخیر که سیل در جنوب سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست، شاهد تلاش‌های جهادگونه این بزرگواران بودیم و بدون خسارت جانی مسائل مدیریت و ساماندهی شد.

عرب اول افزود: اقدام سازمان برنامه بودجه نیز جای تقدیر دارد، چراکه در روز دوم سیل و در پی پیگیری استاندار مبلغی به این مهم اختصاص داد که در حداقل زمان ممکن نقدینگی آن در اختیار خزانه استان قرار گرفت که کار بی نظیری در انتهای سال مالی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha