• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402122215557
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

دادستان عمومی و انقلاب اردستان خبر داد:

‌۶ ماه تا ۲ سال حبس برای خرید و فروش مواد محترقه‌

‌۶ ماه تا ۲ سال حبس برای خرید و فروش مواد محترقه‌

ایسنا/اصفهان دادستان عمومی و انقلاب اردستان گفت: طبق قانون مجازات کسانی که به‌صورت غیرمجاز مواد منفجره را خریداری، نگهداری و اقدام به توزیع می‌کنند به ۶ ماه تا ۲ سال حبس محکوم می شوند.

عباس بارودکو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مواد محترقه خطرناک است و هر سال در آستانه چهارشنبه آخر سال خانواده‌های زیادی دچار آسیب و خسارت  شده و بعضاً خانواده‌هایی داغدار می‌شوند.

وی افزود: طبق قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات، کسانی که به‌صورت غیرمجاز مواد منفجره را خریداری، نگهداری و اقدام به توزیع می‌کنند به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم می‌شوند که مجازات شدیدی است.

دادستان عمومی و انقلاب اردستان گفت: تمام موادی که در نارنجک، ترقه، منور و سایر مواد آتش‌زا و محترقه استفاده می‌شوند، از مواد منفجره و آتش‌گیر هستند که ماده‌ای خطرناک است و صدمات جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

بارودکو خاطرنشان کرد: افرادی که حرکات غیرمتعارف در چهارشنبه‌سوری انجام دهند شامل اخلال در نظم عمومی بوده که طبق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی علاوه بر ۷۴ ضربه شلاق از ۳ ماه تا ۱ سال حبس دارد.

وی خاطرنشان کرد: مغازه‌دارانی که مواد محترقه دست‌ساز ارائه می‌کنند در صورت شناسایی، مغازه‌ آن‌ها پلمب می‌شود و با نصب بنر تخلف آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب اردستان، اضافه کرد: همچنین در صورتی که مواد محترقه به وسیله خودرو حمل یا از داخل خودرو برای پرتاب مواد محترقه استفاده شود، خودرو طبق قانون به عنوان وسیله ارتکاب جرم توقیف خواهد شد.

بارودکو تأکید کرد: والدین از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی دستی توسط فرزندان جلوگیری کنند تا آنها شادی آخر سال و عید نوروز را در صدای مهیب نارنجک و مواد محترقه به سکوت و غم تبدیل نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha