• شنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1402121913185
  • خبرنگار : 71431

صدور بیش از ۱۰ میلیون جریمه برای «تخلفات ساکن» در تهران/ توقف و پارک دوبل ممنوع است

صدور بیش از ۱۰ میلیون جریمه برای «تخلفات ساکن» در تهران/ توقف و پارک دوبل ممنوع است

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از صدور بیش از ۱۰ میلیون جریمه برای تخلفات ساکن در تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ فیروز کشیر با بیان اینکه مهم‌ترین دلیل ترافیک در روزهای پایانی سال تخلفات ساکن مانند توقفات دوبله است، گفت: در همین راستا نیز در این ایام برخورد با چنین تخلفاتی تشدید شده است. البته این طور نبوده که در طول سال نیز با چنین مواردی برخورد نشود، به طوری که در ۱۱ ماهه سالجاری ۱۰ میلیون ۱۵۵ هزار و ۷۵۰ فقره اعمال قانون فقط در بحث تخلفات ساکن در شهر تهران توسط همکاران بنده انجام شده است.

وی افزود : ماده ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت به موضوع تخلفات ساکن پرداخته و در آن تاکید شده که توقف در فاصله ۱۵ متری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، شیرهای آب آتش‌نشانی، ورود و خروجی مراکز آتش‌نشانی، پلیس و بیمارستان ها و مراکز امداد و نجات کلا ممنوع است.

کشیر افزود: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و شهروندان به مراکز خرید مراجعه می‌کنند، گفت: همین موضوع نیز بر ترافیک عادی شهر تهران که در برخی از ساعات ترافیک پرحجمی است، اضافه می‌کند. در مواردی مشاهده شد که اعضای خانواده برای خرید به مرکز خرید رفته و راننده پشت فرمان نشسته و با توقف دوبله منتظر آنان می‌ماند. این اقدام هم تخلف است و صرف اینکه راننده در خودرو حضور داشته باشد، مجوزی برای پارک دوبل نیست.

معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: توقف دوبله و تخلفات ساکن باعث سد معبر و ایجاد ترافیک شده و پلیس حتما با آن برخورد خواهد کرد. ما اجازه نخواهیم داد که ساعت‌ها وقت مردم و سوخت خودرویشان به خاطر تخلف یک نفر هدر برود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۹ ۱۰:۵۳

با سلام ،وقتی هیچ پارکینگی در خیابونی نیست مردم چکار کنند،شما اول پارکینگ عمومی بزارین بعد اگه مردم نرفتن تو پارکینگ اونموقع مجاز به جریمه کردن هستین

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۹ ۱۴:۰۲

ماشینت رو بزار تو پارکینگ خونت،،،نداره؟؟؟ بزار تو کوچه،،جلو خانه کسی نزارید،جلو مغازه کسی نزارید، دوبله نزارید،پارکینگ هم مگه میشه پارکینگ نباشه ؟.

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۹ ۱۰:۵۸

بعد از ظهرها یه سری هم به تپه ی شمس آباد از اولش تا میدان هروی بزنید ببین چه خبره ؟! رفت وبرگشت یک ساعت و سی دقیقه طول میکشه! هردوطرف ماشینهای به اصطلاح مدل بالای بی فرهنگ دوبله پارک میکنن هیچ کس هم به فکر عبور موبور شهروندان که از اتوبوس وتاکسی استفاده میکنن نیست ؟

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۹ ۱۱:۱۹

جریمه کردن بعضی رانندگان بی انظباط واقعا کار خوبی هست