• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402121309004
  • خبرنگار : 50130

یک پیشکسوت قرآنی:

کیفیت شرط موفقیت در مسابقات مدهامتان است

کیفیت شرط موفقیت در مسابقات مدهامتان است

ایسنا/کردستان پیشکسوت قرآنی کشورمان گفت: شرط موفقیت در مسابقات مدهامتان چه در زمینه حفظ و چه در زمینه قرائت کیفیت است و باید با کیفیت بالا کار قرآن را پیش برد و این امر با تلاش و ممارست میسر می‌شود.

علی‌اکبر حنیفی، پیشکسوت قرآنی کشورمان و داور مسابقات بین‌المللی قرآن شامگاه ۱۲ اسفندماه در آیین آغاز به‌کار شانزدهمین دوره مسابقات ملی مدهامتان که در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه تربیت نخبگان قرآنی در سه هزار و ۵۰۰ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد کشور کار بسیار ارزشمندی است، گفت: قرآنیان شرکت‌کننده در مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان از بین ۱۸ هزار شرکت کننده انتخاب شده‌اند.

وی شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی مدهامتان را ربانیون قرآن دانست و افزود: خداوند متعال در قرآن کریم به قاریان قسم یاد کرده است و این امر جایگاه قرآنیان را نزد پروردگار می‌رساند لذا در این راستا باید با قرآن پیمان ببندیم که هرگز کلام الهی را ترک نمی‌کنیم و روزی بر شما نگذرد که ارتباط با قرآن را قطع کنید.

داور پیشکسوت قرآن کریم بیان کرد: عدم مراجعه مسلمان به قرآن موجب دلمردگی در فرد می‎‌شود و مانند این است که یک ماهی لحظاتی از آب بیرون آمده باشد چراکه قرآن پایه و اساس زندگی انسان‌هاست.

وی مسجد را خانه‌ای ‌احداث شده برای قرآن دانست و گفت: کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد در پررنگ کردن نقش و کارکرد مساجد و احیای این جایگاه متعالی بسیار تأثیرگذار هستند.

حنیفی، توسعه فعالیت‌های قرآنی در تمام بخش‌ها را راه‌حل فرهنگی برای عبور از مشکلات ذکر کرد و افزود: خط نمایش، گویش قصص قرآنی، نقاشی کردن، نوشتن و غیره می‌تواند در ۱۰۰ هزار مسجد کشور رشته‌هایی برای جذب کودکان و نوجوانان در حوزه قرآنی باشد.

داور بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه کشور باید در زمینه فعالیت‌های قرآنی فعال باشد و در مقاطع سنی مختلف رشته‌های قرآنی ترویج یابد، اظهار کرد: برای تحقق این امر باید مسابقات مختلف قرآنی در همه سطوح برگزار شود. شرط موفقیت در مسابقات مدهامتان چه در زمینه حفظ و چه در زمینه قرائت کیفیت است و باید با کیفیت بالا کار قرآن را پیش برد و این امر با تلاش و ممارست میسر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha