• پنجشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402121006752
  • خبرنگار : 50130

رییس ستاد انتخابات استان:

همه شرایط لازم برای برگزاری انتخابات سالم و امن در کردستان مهیا است

همه شرایط لازم برای برگزاری انتخابات سالم و امن در کردستان مهیا است

ایسنا/کردستان رییس ستاد انتخابات استان کردستان گفت:همه شرایط لازم برای برگزاری انتخابات سالم و امن در کردستان مهیا است.

مهدی رمضانی امروز پنجشنبه (۱۰ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: تمام مناسبات مربوط به انتخابات در استان کردستان در حال برگزاری بوده و زمینه برای انتخاباتی سالم و امن فراهم شده است.

وی افزود: برگزاری انتخابات، کار بسیار سنگین و گسترده ای است و سعی بر این شده که همه شعب اخذ رای آنلاین باشند، اگر چه نقطه آفلاین داریم اما شعبه آفلاین نداریم و امکان هیچ گونه تخلفی در سطح استان متصور نیست.

رییس ستاد انتخابات استان کردستان عنوان کرد: همه عوامل و ناظران اجرای انتخابات در استان به صورت تخصصی آموزش دیده اند و همه ملزومات و تمهیدات لازم در سطح فرمانداری ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: تمهیدات به گونه ای تدارک دیده شده که شعب اخذ رأی به روستاهای با تعداد کمتر از پنج خانوار هم برسد.

رمضانی بیان کرد: در راستای تبلیغات انتخاباتی، طبق قانون دستورالعمل ها به نامزدها ابلاغ شده و توزیع امکانات دولتی به صورت عادلانه در بین نامزدها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: رعایت اصل بی طرفی از سوی دولت بارها اعلام شده و دولت در استان کردستان هیچ گونه کاندیدایی ندارد.

رمضانی، از وجود یک هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای در سطح استان کردستان خبر داد و اعلام کرد: این شعب رای شامل ۵۸۹ شعبه در شهر و ۷۰۷ شعبه در روستا، ۶۸۴ شعبه ثابت و ۶۱۳ شعبه ثابت است.

وی، میانگین رقابت برای رقابت در مجلس در سطح استان را ۲۲ کرسی ذکر و اعلام کرد: ۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی، برگزاری انتخابات را در کردستان برعهده دارند.

رییس ستاد انتخابات استان کردستان با اشاره به اینکه اطلاع رسانی ها باید از طریق ستاد انتخاباتی استان صورت گیرد و هیچ منبع دیگری قابل قبول نیست عنوان کرد: حساسیت های خبری طی دو روز آینده بسیار مهم است و امکان ایجاد التهاب خبری از سوی طرفداران کاندیداها به صورت عمدی و غیر عمدی وجود دارد که در این زمینه رسانه های استان باید به درستی عمل کنند.

وی یادآور شد: امید است که با حضور حداکثری مردم، نماینده شایسته و اصلح از سوی مردم انتخاب و با هدف توسعه استان و حل و رفع موانع و مشکلات راهی مجلس شود.

رمضانی عنوان کرد: بر اساس توافق صورت گرفته در شورای نگهبان، فرصت برای تأیید نهایی نامزدهای انتخاباتی به پایان رسیده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha