از بین ۵۸ کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، کاندیداهایی بودند که در ایام ۷ روز تبلیغات انتخاباتی، توجه ویژهای به ایدهها و خلاقیتهای هنرمندانه و تبلیغ آن کاندیدا با ابزارهای مختلف هنری داشتند.
در کنار انتشار ویژهنامه تبلیغاتی همین کاندیدا که کوتاه و گویا از زندگی شخصی و شغلی، نظرات، عملکرد و برنامهها و لیست حامیان بود، هیچ رسانه مکتوبی در تبلیغات انتخاباتی دیار ۱۵ خرداد نقشی ایفا نکرد که شاید دلیل آن، گرانی کاغذ و امور چاپ بود؛ اما باید اذعان کرد که این ستاد انتخاباتی با کم کردن تعداد پوسترها و بنرهای سطح شهرها و روستاها، از هنر رسانه مکتوب برای جذب آراء اقدام کرد.
در طرف مقابل، استفاده مطلوب از قدرت سایتهای رسمی مجوزدار، فضای مجازی داخلی و خارجی باعث رونق انتخاباتی در شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا شد؛ خبرنگاران و فعالان فضای مجازی نیز مانند هنرمندان بومی منطقه، نقش پررنگی در ایجاد شور و هیجان بین مردم برای حضور پرشور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی داشتند.
به هرحال، علیرغم تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به استفاده مطلوب از ابزارهای مؤثر هنر و رسانه در مقابله با جنگ نرم دشمن و تهییج و تشویق مردم به حضور در صحنههای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، استفاده فقط یک کاندیدا از ابزارهای هنری و استفاده مطلوب کاندیدا از رسانهها، گرچه باعث شور انتخاباتی مؤثر در این خطّه شد ولی نشان داد که باید بیشتر در نقش هنر و رسانه در ارتقای سطح رقابتهای انتخاباتی اندیشه کرد.
انتهای پیام
نظرات