• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1402120906007
  • خبرنگار : 30057

هدف‌گذاری بنیاد ملی نخبگان برای امیدآفرینی در ۴ حوزه فناورانه

هدف‌گذاری بنیاد ملی نخبگان برای امیدآفرینی در ۴ حوزه فناورانه

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: ایجاد قله‌های علمی، فناوری و امیدآفرین برای نخبگان با تمرکز بر حوزه‌های خاص فناورانه از برنامه‌های ما است که در این زمینه حوزه‌های فناورانه هسته‌ای، میکروالکترونیک، نانو الکترونیک و حوزه تراشه را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، دکتر سید سلمان سید افقهی در مراسم افتتاحیه دومین رویداد ملی فناورانه میکروالکترونیک که امروز در سالن همایش ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه جامع حمایت از نخبگان، افزود: این لایحه بعد از آماده شدن در کمیسیون‌های دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از تائید به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه این لایحه در اوایل کار مجلس جدید به قانون تبدیل شود، خاطرنشان کرد: این لایحه شامل ۲ بخش «حمایت‌های مستقیم از نخبگان» اعم از مالی و بخش دوم  آن «ایجاد فرصت‌های اثربخشی برای نخبگان» است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ، تبدیل شدن این لایحه به قانون را موجب امیدآفرینی برای نخبگان دانست و ادامه داد: یکی از برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان، ایجاد قله‌های علمی، فناوری و امیدآفرین برای نخبگان با تمرکز بر حوزه‌های خاص فناورانه است.

سیدافقهی یکی از این حوزه‌های خاص را حوزه هسته‌ای دانست و گفت: به زودی برنامه ملی در این زمینه آغاز خواهد شد و فراخوان آن در دانشگاه‌ها اعلام می‌شود.

وی افزود: از موضوعات اولویت‌دار ما میکروالکترونیک، نانو الکترونیک و حوزه تراشه‌ها و ریزپردازنده‌ها است که به آن هم بطور جدی پرداخته می‌شود.

سیدافقهی با اشاره به جایگاه برتر ایران در حوزه‌های نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و سلول‌های بنیادی در دنیا، گفت: در حوزه میکروالکنرونیک نیز می‌توانیم به این جایگاه دست یابیم، ولی باید زیرساخت‌ها فراهم شود و سرمایه‌گذاری مناسب در آن صورت گیرد و همچنین باید روی مواد اولیه سرمایه‌گذاری صورت گیرد، به عبارتی زنجیره تامینی نیاز دارد که باید فراهم شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha