به گزارش ایسنا، این سدان کوچک که در سال ۲۰۲۱ به عنوان بخشی از طرح چرخش رنو وعده داده شد، آشکارا از عناصر طراحی R۵ و نماد سوپر ۵ این برند کپی میکند. این دو مدل بین سالهای ۱۹۷۲ تا ۱۹۹۶ بیش از ۹ میلیون خودرو فروختند.
این سدان کوچک در مرکز تلاشهای رنو برای ساخت خودروهای برقی مقرون بهصرفه، در ارزانترین نسخهاش عرضه نخواهد شد. صنعت خودروسازی اروپا در تلاش است تا هزینهها را کاهش دهد و خودروهای برقی مقرونبهصرفهتری عرضه کند تا با ورود مدلهای ارزانتر چینی مقابله کند.
لوکا دی میو، مدیرعامل رنو به رویترز گفت حضور پررنگ رقبای چینی در این نمایشگاه که این هفته پس از چهار سال وقفه به دلیل همهگیری کووید-۱۹ بازمیگردد، نشان میدهد که آنها به بازار ما و مشتریان ما علاقهمند هستند.
مدیرعامل این خودروساز فرانسوی همچنین گفت که او بر قوانین اتحادیه اروپا فشار میآورد تا برای خودروهای کوچک انعطاف پذیرتر باشد تا به رقابتی شدن آنها کمک کند.
بر اساس گزارش رویترز، رنو تنها خودروساز بزرگ اروپایی است که در نمایشگاه ژنو امسال، اولین نمایشگاه از زمان پیش از شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۱۹، حاضر شده است.
انتهای پیام
نظرات