• یکشنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402120603391
  • خبرنگار : 50201

سلسله نشست‌های انتخاباتی در مازندران

مشارکت در انتخابات یک تعهد ملی است

مشارکت در انتخابات یک تعهد ملی است

ایسنا/مازندران به گفته یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی در غرب مازندران، حضور در انتخابات یک تعهد ملی است و این همه پرسی موجب می‌شود تا سایر دولت‌ها و کشورها برای ایران اسلامی تصمیم نگیرند.

در راستای افزایش مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای و برگزاری انتخاباتی آگاهانه، کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در نشست با خبرنگاران مازندران پاسخگوی سوالات رسانه‌ها هستند.

صفی اله درویش یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت در گفت‌وگو با ایسنا حاضر شد که متن این مصاحبه را در زیر می‌خوانید.

ایسنا: بیشترین نگرانی و دغدغه مردم کشور و بخصوص در حوزه انتخابیه چه موضوعاتی است؟

-بیشترین مشکلاتی که امروز دامنگیر کشور و حوزه انتخابیه است حوزه سلامت، اشتغال و معیشت؛ همچنین بیشترین دغدغه مردم وضع اقتصاد کشور است. اگر تفکر اقتصادی مقدم بر تفکر سیاسی شود یا افکار و تفکر نخبگان مقدم بر سیاست در حوزه شهری شود به طور قطع می‌توان یک نگاه توسعه محور در منطقه خلق کرد.

آن دارایی که یک شخص در خانه فراهم می‌کند تولید ثروت می‌شود و مقام معظم رهبری نیز هرساله در مورد تولید که ستون اقتصاد است توصیه‌های متعددی داشتند.

لازم است حس وفاداری به کشور را ایجاد و خودمان را برای بحران‌های اقلیمی و کمبود آب و فرونشست زمین آماده کنیم. اینکه چگونه با آن مبارزه کنیم؛ با اراده ملی، خودباوری  و اعتماد به نفس بالا می‌توان کشور و مجلس و حوزه انتخابیه را اداره کرد.

ایسنا: تاثیر صنعت گردشگری در توسعه منطقه چه می‌تواند باشد؟

-در آینده در سطح ملی قوانینی که مصوب خواهد شد بیشتر حول محور اشتغال، صنعت گردشگری و توسعه حوزه انتخابیه است زیرا صنعت گردشگری کمک شایانی به اقتصاد و اشتغال منطقه خواهد کرد.

ایسنا: محدودیت‌های البرز مرکزی در منطقه چه معضلاتی را بوجود آورده است و راهکار مناسب برای برون رفت از این مشکلات چیست؟

-البرز مرکزی معضلی برای غرب مازندران شده است و سرمایه گذاران نمی‌توانند برای منطقه سرمایه گذاری کنند بنابراین باید بتوان در مجلس با مصوبات مناسب بحث محدودیت‌های البرز مرکزی را حل و فصل کرد تا سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و کمک به توسعه اقتصادی منطقه پا پیش بگذارند.

ایسنا: موضع‌گیری شما در مقابل قانون افزایش سن بازنشستگی چیست؟

 -با افزایش سن بازنشستگی مخالف هستم. زیرا کشور باید جوان سازی شود همچنین نخبگان کشور باید وارد عرصه مدیریت و کار شوند تا با روحیه بهتر بتوانند کشور را اداره کنند.

ایسنا: با توجه به اینکه بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، استفاده از این ظرفیت قابل توجه نیست؛ آیا در این زمینه ضعف قانونی وجود دارد یا ضعف اجرا؟

-در هردو صورت بانوان باید در عرصه سیاست، اجتماع، مسائل اقتصادی و خدمت به مردم نقش فعالی داشته باشند زیرا بانوان در رشد و توسعه یک کشور بسیار تاثیر گذار هستند.

نقش بانوان در دنیا بسیار عالی است اما با مصوبات قانونی و با پیگیری‌های درست در مجلس می‌توان نقش اساسی و مهم را در حوزه بانوان و حضور آنها در عرصه اجتماعی بیشتر باز کرد.

ایسنا: در خصوص منطقه آزاد و مازندران غربی و اینکه یک لکه در منطقه به عنوان منطقه آزاد تصویب شده است آیا می‌تواند نیاز مازندران را تامین کند یا خیر؟

-روی موضوع استانی شدن غرب مازندران سال‌ها بحث است و بیشتر روی این مصوبات گرد و خاک نشسته؛ اگر غرب مازندران را با توجه به افزایش جمعیت به صورت استان جداگانه برنامه ریزی شود به نظر می‌رسد به لحاظ اجتماعی برای منطقه مثبت باشد و هم می‌تواند برای منطقه اشتغال آفرین و ثروت‌زا باشد.

منطقه آزاد احتیاج به نظر کارشناسان متخصص دارد. باید تدبیر شود و این موضوع را به صورت زیربنایی حل کرد تا بتوان برای بندر آزاد و آنچه که به عنوان محور توسعه برای منطقه محسوب می‌شود تلاش کرد.

ایسنا: مهم‌ترین چالش‌های منطقه در حوزه اجتماعی و فرهنگی و راهکارها جهت رفع چالش‎ها چیست؟

-اشتغال منطقه احتیاج به این دارد که فکر و اقتصاد با سیاست حوزه انتخابیه در یک ریل قرار گیرند و اگر در دو ریل جداگانه حرکت کنند به طور قطع مشکل ایجاد می‌شود. اگر بتوان تفکراقتصاد را مقدم بر سایر مسائل موجود دانست قطعا موجب توسعه منطقه خواهد شد.

ایسنا: انتظار دارید مجلس برای حمایت از فرزند آوری و زنان خانه‌دار چه برنامه‌هایی داشته باشد؟

-حمایت دولت در این زمینه بسیار موثراست و در این راستا باید برای ایجاد اشتغال خدمات بانکی تسهیل و تسریع شود. ساخت مسکن از سوی دولت برای خانه دار شدن افرادی که توان تهیه مسکن را ندارند؛ زیرا میانیگن سن به سمت پیری می‌رود بنابراین باید امکانات شهر را با خدمات دولتی و نگاه ملی به سمت جوان سازی برد و مسیر ازدواج را برای جوانان فراهم کرد.

ایسنا: تاثیر انتخابات در کشور چیست؟

-انتخابات یک معجزه است زیرا سرنوشت یک منطقه وابسته به انتخاب افرادی است که به عنوان وکیل مردم در خانه ملت به وضع قانون می‌پردازند؛ مردم باید با انتخاب آگاهانه به کسی رای دهند که بتواند برای رفع مشکلات تدبیر کند.

حضور در انتخابات یک تعهد ملی است و این همه پرسی موجب می‌شود تا سایر دولت‌ها و کشورها برای ایران اسلامی تصمیم نگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha