• شنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1402120502983
  • خبرنگار : 71431

انتشار محتوای بدون مدرک علیه نامزدهای انتخابات جرم است

انتشار محتوای بدون مدرک علیه نامزدهای انتخابات جرم است

یک جرم‌شناس تاکید کرد که انتشار هرگونه محتوای بدون سند و مدرک علیه نامزدهای انتخابات ممنوع است.

وحید سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: قانون انتخابات در این خصوص مشخص است و وظایفی را برعهده دستگاه‌های مختلف قرار داده است. این قوانین باید مورد توجه قرار بگیرد و طبیعی است که در صورت نقض چنین قوانینی با متخلفان برخورد خواهد شد. 

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده و همچنین تمهیدات پیش‌بینی شده در قانون، ان‌شاءالله انتخاباتی پرشور و با مشارکت بالا را شاهد خواهیم بود، گفت: براساس ماده ۷۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی،  انجام هرگونه فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی توسط کارکنان دولت در ساعات اداری و همچنین هرگونه استفاده از جایگاه، عنوان، مقام یا موقعیت اداری و سازمانی توسط کارکنان برای فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی ممنوع است و مرتکب به مجازات نقدی درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی یعنی بیش از شصت میلیون ریال تا دویست و چهل میلیون ریال و انفصال موقت از خدمات دولتی از شش ماه تا یک سال محکوم می‌شود.

این جرم شناس افزود: همچنین تبصره ماده ۷۴ این قانون اشاره دارد؛ استفاده از امکانات و اموال دولتی برای فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی در غیر از موارد مجاز در این قانون توسط کارکنان ، داوطلبان و نامزدها و یا هر شخص دیگر ممنوع بوده و مرتکب به مجازات جرم سوء استفاده از اموال و امکانات دولتی محکوم می‌شود.

سلطانی همچنین به انتشار اخبار کذب علیه نامزدها اشاره کرد و گفت: انتشار هرگونه محتوای تبلیغاتی علیه نامزدهای انتخاباتی و متهم کردن بدون دلیل و مدرک آنان جرم بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه آحاد مردم به قوانین و مقررات انتخابات و پیروی نامزدها و طرفدرانشان از قانون و رعایت اخلاق انتخاباتی، انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۱۱ اسفندماه با مشارکت بالا و در ایمنی و امنیت کامل برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha