سید جعفر تشکری هاشمی در گفتوگو با ایسنا، در تشریح بهرهگیری از دوچرخههای اشتراکی در تهران گفت: دوچرخه یک وسیله آمد و شد است که در همه جای دنیا و شهرهای کشور و حتی در تهران در گذشته مورد استفاده بوده و به این ترتیب درباره یک پدیده حمل و نقلی عجیب و غریب صحبت نمیکنیم دوچرخه در حقیقت یک وسیله حمل و نقل پاک سالم و سازگار با محیط زیست است که برای سفرهای کوتاه مناسب است.
وی افزود: در گذشته نیز این موضوع در تهران آغاز شده و دوچرخههای اشتراکی به پایتخت آمدند؛ ولی متأسفانه با یک کج سلیقگی و بیتوجهی در این دوره مدیریت شهری قرارداد این دوچرخههای اشتراکی تمدید نشد و شرکت دیگری هم برای این کار دعوت نشد؛ این در حالیست که ما در شورای اسلامی شهر تهران در برنامه ها مصوب کردیم که باید بهرهگیری از دوچرخههای اشتراکی انجام شود و تذکری هم در صحن شورا در این خصوص ارائه کردیم که نباید این سرمایه ملی که شامل هزاران دستگاه دوچرخه است؛ زیر آفتاب از بین برود.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بهرهگیری از این دوچرخهها خواست مردم است، هرچند که ممکن است ۱۰۰ درصد مردم با دوچرخههای اشتراکی موافق نباشند؛ اما دوچرخه، موتور سیکلت، حمل و نقل اتوبوسی و مترو همگی وسایلی هستند که به مردم حق انتخاب میدهند.
به گفته تشکری هاشمی، متأسفانه در شهرداری تهران نسبت به این مصوبه که خواست شهروندان نیز هست کوتاهی شده و تخلف صورت گرفته است.
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: در حقیقت این مصوبه را اجرا نکردند و بر اساس آخرین پیگیریهایی که داشتیم اعلام شد مناقصه این موضوع برگزار شده و شرکت برنده اعلام کرده است که در حال تجهیز کارگاه و راهاندازی است؛ اما از آن زمان چیزی حدود ۴ ماه میگذرد و آثاری در شهر مشاهده نمیشود.
وی گفت: قطعاً این موضوع را پیگیری میکنیم و در گزارشی که بابت عملکرد سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران در صحن علنی شورای شهر تهران ارائه خواهد شد، این موضوع را به مردم نیز ارائه خواهیم کرد. بی تردید این دست از نقصانها را به اطلاع مردم میرسانیم.
انتهای پیام
نظرات