• پنجشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402120301928
  • خبرنگار : 50562

یک فعال رسانه:

هنرمندان و اقشار فرهیخته جامعه، حضور پررنگ پای صندوق‌های رای داشته باشند

هنرمندان و اقشار فرهیخته جامعه، حضور پررنگ پای صندوق‌های رای داشته باشند

ایسنا/خوزستان یک فعال رسانه با بیان این‌که صندوق رای میعادگاه حضور آرا و نظرهای مختلف و انتخاب سلیقه‌های مختلف است، گفت: هنرمندان و اقشار فرهیخته جامعه باید بیشترین آشتی و هواداری را با حضور پررنگ پای صندوق‌های رای و ایجاد فضایی تحول‌خواه داشته باشند.

فردین کوراوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: نمی‌توان کتمان کرد که مانند بسیاری از اقشار، مشکلات مختلف به خصوص مشکلات اقتصادی در جامعه ما روند حرکت هنرمندان خاصه در حوزه ادبیات را کند و سنگین می‌کند اما در هیچ شرایطی عدم حضور هنرمندان در فرایند انتخابات و جایگاه رفیع صندوق‌های رای توجیه‌پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: اقشار و آحاد مختلف مردم اگر نقش و حضور خودشان را در تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان یک جامعه موثر بدانند قطعا با انگیزه و شور و حرارت بیشتری در انتخابات شرکت خواهند کرد و هنرمندان به ویژه هنرمندان عرصه ادبیات از این مجموعه فعالیت‌ها مستثنی نیستند.

این شاعر با اشاره به این‌که در فضای ادبی مانند هر صنف دیگری کمبودها، کاستی‌ها و مطالباتی وجود دارد، گفت: هنرمندان در صورت حضور افرادی که افق نگاه‌شان بر حل این مشکلات باشد با انگیزه و انرژی بیشتری فعالیت انتخاباتی را دنبال خواهند کرد و به همین دلیل شاید حضور افرادی از کاندیداها که شرایط زیستی و شرایط تولید ادبی را دارند می‌تواند انگیزه‌ای بیشتر و گسترده‌تری برای پیگیری نتایج انتخابات داشته باشند.

کوراوند با بیان این‌که خوشبختانه نگاه کلی طبقات اجتماعی در جامعه به سمت و سوی درستی معطوف شده است، خاطرنشان کرد: در وهله اول امکان استفاده از افرادی که تخصص لازم را در حوزه فعالیت خودشان دارند بهترین انتخاب می‌تواند باشد اما در این میان لازم است از میان جامعه هنری، جامعه فرهنگی و جامعه ادبی نمایندگانی که ظرفیت‌ها و هم‌چنین محدودیت‌های موجود در این فعالیت صنفی را می‌شناسند در مجلس حضور داشته باشند.

عدم حضور هنرمندان در فرایند انتخابات توجیه‌پذیر نیست

وی اضافه کرد: هرگاه افرادی در حوزه فرهنگ و در حوزه ادبیات بودند و در مصادر فرهنگی و حتی مصادر اجتماعی حضور داشتند منشأ خدمات بسیار، قوانین ماندگار و شرایط زیست‌محیطی و فعالیت‌های حرفه‌ای مناسبی بوده و ردی ماندگار از خودشان به جا گذاشته‌اند.

این فعال رسانه معتقد است: سایر سطوح فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی از نگاه هنرمندانه نمایندگانی که از جامعه هنری برخاسته‌اند بی‌بهره نخواهند بود، زیرا تمام فعالیت‌های فضاهای مختلف اجتماعی در سطوح مختلف نیازمند بهره‌گیری و نیازمند بهره‌مندی از پیوست‌های فرهنگی هستند.

کوراوند بیان کرد: نگاه هنری به رویدادها، رخدادها، مشکلات و حتی ظرفیت‌ها و امکانات جامعه می‌تواند پیش‌برنده و رو به افق‌های روشن باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha