به گزارش ایسنا، سردار پاسدار حمید جعفری در چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج پایتخت ویژه مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، گفت: در جنگ نرم ایجاد شک و تردید در ذهن و دل اتفاق میافتد. در اقدامات فضای مجازی باید به دل و ذهن مخاطبان خود توجه ویژه داشته باشید.
وی ادامه داد: تولید محتوای شما باید موجب مشارکت پر شور مردم در انتخابات شود. آیا تاثیر بر دل مردم راحتتر است یا احساسات آنان؟ به نظر بنده باید روی احساسات، دل و هیجانات مردم باشد. کار اقناعی عمیق فکری در این چند روز باقی مانده به انتخابات جواب نمی دهد.
جعفری تولید محتوا را دارای شش مرحله دانست و گفت: در فضای مجازی اولین مرحله رصد و پایش جامعه و شناسای ژانر مورد پسند آنان است. بعد باید پیش بینی و برآورد داشته باشید. روی جنسیت و سن و جهتگیری جامعه مخاطب، فکر کنید. در مرحله سوم باید برنامه های خود را با جزییات ارائه دهید. در مرحله چهارم باید سراغ تولید محتوا بروید. در گام پنجم نیز محتوا را در فضای ملی منتشر کنید و در مرحله ششم میزان تاثیرگذاری محتوا بررسی شود.
رئیس اداره فضای مجازی و شناختی نیروهای مسلح دومین راهبرد را تبلیغات چهره به چهره دانست و گفت: باید به اثرگذاری چهار محیط خانواده، رفقا و دوستان، نظام آموزشی در مدارس و دانشگاهها و رسانه ها توجه اساسی کنید. محتوایی که تولید می کنید باید به درد این چهار محیط بخورد تا موجب اثرگذاری بر مشارکت مردم در انتخابات شود.
وی بر راهبردهای هیجانی و احساساتی و جهاد تبیین تاکید کرد و گفت: با ادبیات امیدآفرینی، تولید محتوا کنید. در حوزه امنیتی با استفاده از هوش مصنوعی مشارکت ۷۲ درصدی در انتخابات را تصویرسازی کنید تا در جامعه ایجاد امید کند. یکی از بهترین و موثرترین روشها استفاده از نمادهایی چون حاج قاسم سلیمانی، کاپشن صورتی یا گوشوارههای کوچک دختربچه هایی که جزو شهدای کرمان بودند، است. استفاده از توصیه های شهدا در این خصوص کارساز است.
سردار جعفری تاکید کرد: بالاترین مشارکت در انتخابات گذشته ۶۷ درصد بود ما باید این عدد را به ۷۲ درصد برسانیم. شکستن مارپیچ سکوت و استفاده از روشهای نوین برای ترغیب مردم در انتخابات را باید مورد توجه قرار دهیم.
انتهای پیام
نظرات