• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402120200838
  • خبرنگار : 71955

سرپرست سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی خبر داد

به‌کارگیری کاردرمانگر و گفتاردرمانگران جذب نشده آزمون استخدامی از طریق «تکمیل ظرفیت»

به‌کارگیری کاردرمانگر و گفتاردرمانگران جذب نشده آزمون استخدامی از طریق «تکمیل ظرفیت»

سرپرست سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور ضمن بیان اینکه دولت مجوز جذب ۱۰۰۰ کاردرمان‌گر و گفتاردرمان‌گر را صادر کرد که ۴۵۹ نفر از این تعداد جذب شده‌اند در خصوص سهمیه باقی‌مانده جذب نشده گفت: برای جذب ۵۴۱ نیروی باقی‌مانده از طریق تکمیل ظرفیت اقدام خواهد شد.

حجت الله الماسی در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: برای اولین بار دولت مجوز جذب ۱۰۰۰ کاردرمان‌گر و گفتاردرمان‌گر را صادر کرد که ۴۵۹ نفر از آن‌ها جذب شدند، اما همین تعداد نیز متخصصینی هستند که به مراکز توانبخشی ورود پیدا کردند تا بتوانند با قدرت بیشتر و علمی‌تر کار را پیش ببرند.

وی در خصوص ۵۴۱ نفر سهمیه باقی‌مانده نیز اظهار کرد: برای جذب تعداد سهمیه باقی‌مانده نیز از طریق تکمیل ظرفیت اقدام می‌کنیم. برای سال‌های آتی با دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی وارد مذاکره می‌شویم تا تربیت نیروی متخصص را از مسیر دانشگاه پیش ببریم.

الماسی با اشاره به جذب نیروهای ماده ۲۸ گفت: تلاش می‌شود از نیروهای دو مدرکی‌هایی که از رویکردهای جذب دانشگاه فرهنگیان است نیز بتوانیم در آموزش استثنایی استفاده کنیم چرا که باعث تأمین و تربیت نیروی متخصص می‌شود.

وی در ادامه در خصوص اقدامات دولت در آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: ازجمله این اقدامات ایجاد مراکز جامع سنجش، آموزش، توان‌بخشی و مداخله به هنگام رشدی-تربیتی است؛ در این مراکز با توجه به تغییر رویه ایجادشده زمان سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از اردیبهشت‌ماه به مهرماه انتقال‌یافته که فرصتی را برای آموزش، توان‌بخشی و مداخله بهنگام به وجود آورده است.

سرپرست سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور با تاکید بر اینکه آموزش را به سمت خانواده پیش می‌بریم به‌نحوی‌که اولیاء و مادران، نسبت به اختلالی که در فرزندان تشخیص داده‌شده آموزش می‌بینند افزود: در این زمینه آموزش در دو مسیر هماهنگ باهم توسط نیروهای متخصص و آموزگاران استثنایی، گفتاردرمان گر و کاردرمان گر به اولیاء ارائه می‌شود؛ در این رویکرد پای‌کار بودن مادر باعث مشارکت بیشتر و تأثیر حداکثری مداخلات می‌شود.

الماسی در پایان گفت: در برنامه هفتم آنچه برای دانش آموزان استثنایی پیش‌بینی‌شده حمایت دولت و شهرداری‌ها برای استفاده از سرویس ایاب‌وذهاب «رایگان» است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha