• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402120100478
  • خبرنگار : 71650

مدیر کل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد

برگزاری جلسه تعیین "سقف الگوی مصرف" برای معافیت مدارس از پرداخت بهای برق و آب

برگزاری جلسه تعیین "سقف الگوی مصرف" برای معافیت مدارس از پرداخت بهای برق و آب

بنا بر اعلام مدیر کل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، قرار است جلسات مشترکی میان وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش در خصوص تعیین سقف الگوی مصرف برای معافیت مدارس از پرداخت بهای آب، برق و گاز شکل گیرد و بر این اساس مدارس موظف هستند هزینه مازاد بر این سقف الگو را پرداخت کنند.

حامد صبوری با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه رسانه‌های ایران درباره معافیت مدارس از پرداخت هزینه آب و برق و گاز در سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۳ که به تصویب نمایندگان مجلس رسید و شورای نگهبان آن را تایید کرد، مدارس و مراکز آموزشی و کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوان از پرداخت بهای آب و برق و گاز تا سقف الگوی مصرف معاف شدند.

وی درباره شاخصه این معافیت تا سقف الگوی مصرف نیز توضیح داد: در این راستا جلسات مشترکی بین وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد تا یک الگویی بر اساس مساحت مدرسه، تعداد دانش آموزان مدرسه، اینکه مدرسه یک شیفت یا دو شیفت و یا شبانه روزی است و اینکه مدرسه در چه محیط جغرافیایی کشور قرار دارد، شکل گیرد تا یک سقف الگویی تعیین شود و مدارس تا آن سقف معاف از پرداخت بهای آب، برق و گاز شوند.

مدیر کل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، همچنین افزود: بنابراین اگر هزینه آب، برق و گاز مدارس مازاد بر آن سقف الگوی مصرف باشد، مدارس یاید هزینه مازاد را پرداخت کنند. این امر دغدغه عظیمی از مدیران مدارس را مرتفع خواهد کرد.

صبوری در بخش دیگر سخنان خود درباره احکام مربوط به وزارت آموزش و پرورش در بودجه ۱۴۰۳، توضیح داد: همواره قریب به ۹۹ درصد از اعتبارات بودجه آموزش و پرورش صرف هزینه پرسنل می‌شود، به ویژه پس از ارتقای سطح حقوق و مزایای معلمان این تمر پررنگ تر شد. بسیاری از بودجه آموزش و پرورش در حوزه مسائل حقوق و دستمزد و بخشی در حوزه مسائل کیفیت بخشی، توسعه و تجهیز مدارس و مسائل زیرساختی هزینه می‌شود.

وی افزود: امسال بودجه به دو شکل بررسی شد، یک بخش احکام بود و بخش دوم مربوط به جداول است و این بخش جداول بعد از انتخابات به مجلس می‌آید و از این رو هنوز رقم بودجه مشخص نیست‌. اما در مجموع انشالله سال آینده سال بهتری از لحاظ بودجه برای آموزش و پرورش است.

مدیر کل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، در پاسخ به سوالی درباره مشکلات استخدام نیروهای خرید خدماتی و اینکه آیا آموزش و پرورش لایحه‌ای برای نحوه استخدام این نیروها ارائه خواهد داد؟، عنوان کرد: قانون و شورای عالی انقلاب فرهنگی نحوه جذب و به کارگیری نیروهای آموزش و پرورش را مشخص کرده است. این امر به دو شکل یعنی جذب از طریق برگزاری آزمون ماده ۲۸ و یا جذب از طریق خروجی دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود. بنا بر نیاز آموزش و پرورش نیروهای خرید خدماتی که در سال گذشته با ما همکاری داشتند امسال هم همکاری کردند. اما به هر حال جذب و به کارگیری به هر صورتی به‌شکل برون سپاری ممنوع است و این نیروها می‌توانند با شرکت در آزمون ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش شوند.

مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص جایگاه آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه، افزود: در برنامه هفتم توسعه دولت مردمی سیزدهم و نمایندگان مجلس حمایت ویژه داشتند و احکام بسیار خوبی در حوزه آموزش و پرورش داشتیم، به طوری که برای اولین بار در حوزه مسائل تخصصی آموزشی و پرورشی نگاه‌های خوبی شد.

وی ادامه داد: برنامه هفتم توسعه مشخصا مسائل و موضوعات مختلف آموزش و پرورش را نشان می‌دهد و قرار است و مشخص کرده است که آموزش و پرورش باید در پنج سال آینده به چه اموری در حوزه مسائل زیرساختی، تربیتی، آموزشی، سرانه فضای آموزشی، سرانه تعداد معلم و مربی تربیتی و.‌.. دست یابد.

صبوری با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به عنوان مرکز تخصصی تربیت معلم شناخته شده‌اند، ادامه داد: به مساله جذب و نگهداشت معلمان و نحوه به کارگیری معلمان، توسعه و تجهیز مدارس توجه ویژه‌ای شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha