• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402120100002
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

مجری طرح الگوی کشت، تنها جهاد کشاورزی نیست

مجری طرح الگوی کشت، تنها جهاد کشاورزی نیست

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن برخی زوایا و مزایای طرح اصلاح الگوی کشت گفت: تنها جهاد کشاورزی در این زمینه مسئول نیست و تکالیف قانونی همه دستگاه‌های مرتبط مشخص است.

نصرت‌الله حیدرپور روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ در نخستین گردهمایی مدیریت منابع آب و اصلاح الگوی کشت گفت: از سال ۱۳۵۰ تا ابتدای این دولت ده‌ها مصوبه و تبصره و ماده محکم قانونی در مجالس ادوار برای اجرای الگوی کشت در کشور وضع شده اما در این دولت اهتمام جدی برای اجرای این طرح مهم وجود دارد و اقدامات خوبی هم انجام شد.

وی الگوی کشت را تنوع محصول در مکان و زمان خاص عنوان و اظهارکرد: تامین غذا، دسترسی مردم، سلامت غذا، الگوی مصرف، سواد تغذیه و مهمتر از همه پایداری تولید را رسالت‌ها و اولویت‌های مهم بخش کشاورزی و ماموریتی فرادستگاهی است.

حیدرپور پور تصریح کرد: در سند ملی دانش‌بنیان امنیت غذایی پایدار، که از ۱۴۰۱ تا ۱۴۱۰ پایه‌گذاری شده مهمترین رکن آن اصلاح الگوی کشت و میزان مصرف آب است.

وی با اشاره به افزایش بی‌سابقه تولیدات کشاورزی، کاهش منابع آب و افزایش جمعیت تصریح کرد: راهی جز اجرای دقیق طرح الگوی کشت و افزایش راندمان آبیاری در محصولات کشاورزی نداریم.

رئیس مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اهداف و برنامه‌های اصلاح الگوی کشت برای نخبگان این حوزه ملموس است وحای بحث ندارد اما آنچه مهم است فرهنگ‌سازی و آموزش کشاورزان است که دو هزار عضو هیات علمی سازمان تحقیقات آماده نقش‌آفرینی در زمینه نظارت و راهنمایی در این زمینه هستند.

حیدرپور تاکید کرد: استانداری، فرمانداری، امور آب، دانشگاه‌ها، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بانک‌ها و... وظایف مشخصی در طرح الگوی کشت دارند و نیازمند انسجام و حمایت همه‌جانبه در اجرای موفق این طرح هستیم.

به گزارش ایسنا، وی به عنوان مثال به خرید تضمینی محصولات و صادرات تولیدات کشاورزی را به عنوان دو الزام مهم در طرح الگوی کشت است که سایر دستگاه‌ها در این زمینه تکلف قانونی دارند و جهاد کشاورزی به تنهایی قادر به انجام این ماموریت مهم نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha