• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402112819969
  • منبع : نمایندگی اردبیل

ثبت اختراع جدید توسط فناوران مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل

ثبت اختراع جدید توسط فناوران مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل

ایسنا/اردبیل فناوران و پژوهشگران مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل ثبت اختراع دیگری را انجام دادند.

پارافیلم گیاهی جهت افزایش ماندگاری گوشت قرمز و فرآورده‌های گوشتی بسته بندی شده در خلاء توسط دکتر حجت اقبـال و جعفر آقائی از پژوهشگران و فناوران مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل ثبت اختراع و گواهینامه آن از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر شد.

رئیس مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل به مزایای این ثبت اختراع اشاره کرد و گفت:  با توجه به وجود مواد موثره و اصلی پارافیلم ویژن تهیه شده از عصاره های گیاهان دارویی با فناوری نانو، از قبیل آپی ژنین، گالیک اسید، فرولیک اسید، رزمارینیک اسید،کافئیک اسید و ... دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریال می‌باشند.

مهران اوچی اردبیلی گفت: این محصول می تواند باعث جلوگیری از فساد گوشت قرمز و فرآورده های آن شده و جایگزین مناسبی به جای نگهدارنده های شیمیایی مانند نیترات و نیتریت شود که بسیار در سلامت انسان و صنایع غذایی مورد اهمیت می‌باشد.

وی افزود: با توجه به موارد فوق، لزوم بررسی روش‌های مناسب برای این ادعا که می‌تواند مشکلات عظیم شرکت‌های فرآوری فرآورده‌های گوشتی، شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در عرصه غذا و صنایع غذایی، محققان و پژوهشگران حوزه صنایع غذایی را در این بخش حل نماید. لذا پارافیلم ویژن قادر است از فساد گوشت قرمز و فرآورده های آن به مقدار قابل توجهی جلوگیری کرده و ماندگاری آنها را افزایش دهد بطوری که طعم، رنگ و عطر آنها کاملاً حفظ شود .

به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، رئیس مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل با اعلام اینکه نتایج این تحقیقات حاصل ۳ سال تلاش محققان و پژوهشگران این مرکز است از پذیرش مقالات علمی حاصل از نتایج تحقیقات فوق در بخش تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان پژوهشگران داروی سبز در مجلات علمی پژوهشی معتبر نیز خبر داد و افزود: این مقالات علمی حاصل تحقیقات دکتر حجت اقبـال، جعفر آقائی و سایر همکاران از پژوهشگران این مرکز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha