• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402112819548
  • خبرنگار : 50130

آخرین وضعیت برق روستاهای استان؛

برق ۸۷ روستا در کردستان تا ساعات آینده وصل خواهد شد

برق ۸۷ روستا در کردستان تا ساعات آینده وصل خواهد شد

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، اظهار کرد: تاکنون از مجموع ۱۷۶ روستایی که بامشکل قطعی برق مواجه بودند، تعداد ۸۷ روستا برقدار شده و برق ۸۶ روستا هنوز قطع است.

هیوا لهونیان، در گفت و گو ۲۸ بهمن با خبرنگاران با اشاره به اعزام نیروهای امدادی و عملیاتی کمکی از دیگر شهرستانهای سنندج، بیجار، کامیاران و قروه که به مناطق بحرانی عازم شده اند، اظهار کرد: در جریان ترمیم و بازسازی شبکه های برق روستاهای آسیب دیده بیش از ۶۰ گروه عملیاتی به صورت تمام وقت در شرایط سخت جوی درحال انجام ماموریت هستند.

وی با بیان اینکه طی بحران صورت گرفته بیش از ۳۰۰ اصله تیربرق فشار متوسط و ضعیف دچار شکستگی شدند، افزود: درحال حاضر نیروهای فنی درحال برکناری تیرهای شکسته و جایگزینی آنها در شرایط سخت و مناطق صعب العبور هستند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان تصریح کرد: تاکنون از مجموع ۱۷۶ روستایی که بامشکل قطعی برق مواجه بودند، تعداد ۸۳ روستا برقدار شده و روستاهای بخش گردنه «قرژدابان بانه» نیز از طریق دیزل ژنراتور برقدار شده و برای دیگر روستاها در سایر نواحی که نیاز به احداث مجدد شبکه دارند، تمهیدات لازم از طریق ارسال تیر بتنی و یراق آلات در حجم بالا دیده شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: تا ساعت ۲۳، شب گذشته شش روستا به مجموع روستاهای برقدار اضافه شده و همچنین برق ۸۷ روستا تا ۷۲ ساعت آینده وصل خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: علاوه برحضور همگانی نیروهای فنی استان، تیم های کمکی از استانهای هم جوار درحال اعزام به مناطق بحرانی در شهرستان های چهار گانه هستند تا اقدامات اساسی احداث شبکه در کمترین زمان ممکن انجام پذیرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر برق تعدادی از  روستاهای باقی مانده بخش‌های خرخره سقز، چهل چشمه دیواندره و سرشیومریوان و گردنه قرژدابان بانه قطع است و بارش شدید برف و باران در مناطق بحرانی روند امدادرسانی اکیپ های عملیاتی را در این مناطق در مواقعی با کندی مواجه کرده است و بیشتر روستاها در نقاط سخت گذر هستند و امکان انتقال تجهیزات با خودرو میسر نیست.

 لازم بذکر است عملیات احیای شبکه روستایی در سایر مسیرهای بحران توسط اکیپ ها و با نظارت حضوری و مستقیم مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، تعدادی از مدیران ستادی و همچنین مدیران شهرستان های درگیر با رانش زمین و خاموشی برق، در حال اجرا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha