مهدی گلشنی در گفتوگو با ایسنا، با تأکید بر افزایش قابل توجه اعتبارات نگهداشت تجهیزات ترافیکی مناطق در بودجه سال آینده مدیریت شهری، افزود: فرایند جذب نیروی انسانی در شهرداری تهران، دشوار و طولانی است و برای جبران کمبود نیروی متخصص در مناطق و نواحی باید از توان بخش خصوصی استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه مناطق بر اساس بخشنامه تفویض اختیارات معاونت حمل و نقل و ترافیک، میتوانند بخشی از اعتبارات خود را برای دستگاه نظارت، گرفتن مشاور و انجام مطالعات هزینه کنند، اظهار کرد: از جمله آثار و ثمرات مثبت بخشنامه مذکور، افزایش چند برابری تصویب و اجرای پروژههاست که نشانگر توسعه خدمترسانی در عرصه حمل و نقل و ترافیک است.
گلشنی با تقدیر از مناطقی که نسبت به جمعآوری پلهای بدون استفاده عابر پیاده از سطح شهر اقدام کردهاند، گفت: همزمان با جمعآوری پلهای فاقد کارآیی، آموزش و فرهنگسازی لازم نیز باید انجام شود تا شهروندان به جای مطالبه نصب پل عابر، از مدیریت شهری بخواهند که مسیرهای عبور عابران را آرامسازی و ایمنسازی کرده و نسبت به خطکشی عابر پیاده، تعبیه جانپناه و نصب علائم ترافیکی اقدام کند.
گلشنی با بیان اینکه در مدیریت انسانمحور، حق همه شهروندان است که از کف خیابان، راحت و ایمن تردد کنند و اولویت عبور با عابران پیاده باشد نه خودروها، تصریح کرد: مناطق برای اصلاح هندسی و اجرای طرحهای ترافیکی در معابر با عرض کمتر از ۳۰ متر، خودشان مطالعه کنند و تصمیم بگیرند و نیازی به ورود سازمان حمل و نقل و ترافیک نیست و فقط در انجام پروژههای بزرگ که تأثیرات فَرامنطقهای دارد، با ستاد هماهنگ کنند تا تصمیم لازم اتخاذ شود.
وی با اشاره به اهمیت و ضرورت موضوع آموزش و تجهیز پارکهای آموزش ترافیک در مناطق، اظهار کرد: در بسیاری از مناطق، ظرفیتهای خوبی در حوزه آموزش ترافیک وجود دارد و انتظار میرود میزان اعتبارات این حوزه افزایش یابد تا اقدامات ارزشمندتری در زمینه آموزش مباحث ترافیکی انجام شود و با بهرهگیری از ظرفیت نواحی، برنامههای آموزشی بیش از پیش توسعه یابد، ضمن اینکه ایجاد پیادهراهها و گشتگاهها در مناطق نیز میبایست مورد پیگیری قرار گیرد تا به نتیجه اجرایی برسد.
انتهای پیام
نظرات