• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1402112316210
  • خبرنگار : 50105

کاهش غیرمنتظره فروش پپسی

کاهش غیرمنتظره فروش پپسی

پپسی از کاهش غیرمنتظره فروش سه ماهه خبر داد و پیش‌بینی کرد که رشد درآمد ارگانیک برای سال ۲۰۲۴ کاهش پیدا کند زیرا افزایش قیمت‌های متعدد بر تقاضا تأثیر گذاشته و سهام آن را تا ۴ درصد کاهش داده است.

به گزارش ایسنا، این شرکت اعلام کرده که تقاضا عمدتاً در ایالات‌متحده شروع به کاهش کرده است، جایی که مصرف‌کنندگان از قیمت‌های بالاتر برای نوشابه‌ها و محصولات دیگر اجتناب می‌کنند و این پس از دو سال است که پپسی هزینه‌های تولید بالاتری را به مشتریان منتقل کرد تا از حاشیه سود خود محافظت کند.

رامون لاگوارتا، مدیر عامل شرکت پپسی اظهار کرد که ما شاهد اندکی کاهش سرعت در ایالات‌متحده هستیم. او گفت که فروش غذا و نوشیدنی در سه ماهه چهارم تا حدودی به دلیل قیمت‌گذاری و کاهش بودجه خانوارها کند شدند. کارفور، بزرگترین خرده‌فروش مواد غذایی اروپا در ژانویه اعلام کرد که برندهای پپسی کو را «به دلیل افزایش غیرقابل قبول قیمت» عرضه نخواهد کرد.

درآمد سه ماهه چهارم پپسی ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۲۷.۸۵ میلیارد دلار رسید که اولین کاهش در ۱۴ سه ماهه بود. بر اساس داده های LSEG، تحلیلگران انتظار داشتند که ۱.۴ درصد افزایش یابد و به ۲۸.۴۰ میلیارد دلار برسد.

غول نوشابه و تنقلات، رشد درآمد ارگانیک سالانه را حداقل ۴ درصد در مقایسه با رشد ۹.۵ درصدی گزارش شده برای سال مالی ۲۰۲۳ پیش‌بینی کرده است. با این حال، این شرکت انتظار دارد سود اصلی هر سهم سال مالی ۲۰۲۴ در مقایسه با انتظارات ۸.۱۴ دلاری، ۸.۱۵ دلار باشد.

بر اساس گزارش رویترز، جیمی کالفیلد، مدیر مالی شرکت پپسی گفت انتظار دارد هزینه‌های مواد خام نسبت به سال مالی ۲۰۲۳ کاهش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha