• جمعه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۱:۰۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402111813946
  • خبرنگار : 71368

معاون شهردار عنوان کرد

عدم تصدی‌گری شهرداری تهران در ناوگان حمل‌ونقل برقی/دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در پروژه‌ها

عدم تصدی‌گری شهرداری تهران در ناوگان حمل‌ونقل برقی/دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در پروژه‌ها

معاون مالی شهرداری تهران دستاوردهای سفر اخیر هیات شهرداری تهران به چین را تشریح کرد.

لطف الله فروزنده در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد دستاوردهای سفر اخیر چین با بیان اینکه مدیریت شهری با مدیریت و نگاه راهبردی آقای زاکانی، افزایش سطح خدمات رسانی به مردم به خصوص درحوزه حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار داد، گفت: بر همین اساس در راستای توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص مترو تلاشهای خوبی انجام شد و سعی کردیم که از ظرفیت تکنولوژی چین استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در سفر اخیر مدیریت شهری تهران به چین رویکرد اصلی این بود که در تعامل با چین از تکنولوژی و منابع مالی آن کشور استفاده کنیم، ادامه داد: بر همین اساس در این رابطه اولین گام فعال کردن فاینانس واگن‌های مترو بود که از دولت قبل باقی مانده بود که دولت فعلی  نیز همکاری لازم را داشته و فاینانس ۲۰درصد انجام شده و خط تولید واگن های مترو در چین نیز فعال شده است و امیدواریم با  ورود واگن‌های جدید ظرفیت مترو نیز افزایش یابد.

معاون مالی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در کنار فعال کردن فاینانس واگن‌های مترو در چین، رایزنی برای خرید اتوبوس، ون، خودرو و موتورسیکلت برقی در راستای برقی سازی تهران نیز در دستورکار قرار گرفت، تأکید کرد: برقی کردن وسایل پرمصرف اثر قابل توجهی در کاهش آلودگی و تسهیل ترافیک دارد.

وی گفت: بر همین اساس قرارداد خرید اتوبوس برقی منعقد شد و با یک شرکت چیتی توافق کردیم که در جریان این خریدها، انتقال تکنولوژی به ایران انجام شود و نکته قابل تأمل این است که در بحث موتور برقی، تاکسی و ون برقی شهرداری تهران تصدی گری نخواهد داشت و از ظرفیت‌های مردمی استفاده می‌کنیم. 

فروزنده ادامه داد: در کنار آن از شرکت‌های چینی برای سرمایه گذاری در تهران دعوت کردیم که یکی از این حوزه ها، مسکن است و می‌دانید که زمین دارایی شهرداری است که باید مولد شوند و برای اینکه این زمین‌ها به ارزش افزوده نهایی برسد، از شرکت‌های چینی خواستیم با ما شریک شوند و  مسکن صنعتی در تهران بسازند که هم سرعت ساخت افزایش می‌یابد و همچنین تأمین منبع مالی با شرکت های چینی خواهد بود.

به گفته وی، با این همکاری استحکام و عمر مفید ساختمان‌ها بالا می‌رود که طبیعتاً از ظرفیت پیمانکاری داخلی، نیروی انسانی داخلی و مصالح داخلی استفاده خواهند کرد و حضور شرکت‌های چینی، رقابتی با بخش خصوصی ندارد چراکه هم انتقال تکنولوژی و هم تزریق منابع مالی برای شهر به همراه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه اگر بتوانیم سرمایه گذار خارجی را جذب کنیم و در نتیجه آن هم انتقال تکنولوژی و ارزش افزوده برای شهر به همراه داشته باشد، حتما استقبال می‌کنیم، افزود:  این سفر یک فتح البابی برای عمیق شدن روابط تهران و چین است و خوشبختانه شرکت‌های زیادی از چین متقاضی سرمایه گذاری و ایجاد هلدینگ مشترک و یا شرکت‌های مادر تخصصی مشترک با شهرداری تهران هستند که امید است هر چه زودتر آن را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha